خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل مقتدرانه بود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۰۴

رئیس جمهور در این سخنرانی بار دیگر مواضع قاطعانه مقام معظم رهبری و ملت ایران مبنی بر حق مسلم ایران در برخورداری ایران از دانش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای برای مصارف درمانی و کشاورزی بر اساس قوانین بین‌المللی را بازگو کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: رژیم صهیونیستی توسط انگلستان متولد شده است و در حقیقت اسرائیل مولود کشور انگلستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با انتقاد شدید از سخنان نخست‌وزیر انگلستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ملت ایران، آن را گستاخانه و بی‌ادبانه خواند و اظهار داشت: علیرغم آنکه دیوید کامرون چند ساعت قبل با رئیس جمهور ایران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی دیدار کرده بود اما تنها چند ساعت بعد حرف‌های سخیفی را بر زبانش جاری ساخت که موجب تأثر همگان شد.

وی تصریح کرد: انگلستان در چه جایگاهی است که به ما اعتماد ندارد و بر اساس کدام اصول باید جمهوری اسلامی با دولت این کشور هماهنگ باشد.

امام جمعه کاشان خطاب به دولتمردان کشور انگلیس بیان داشت: دلیل این بی‌‌اعتمادی را در بی‌تعهدی و بی‌عقلی خود جست‌وجو کنید چراکه در کره زمین ملتی نظیر ملت ایران از نظر تعهد، حق‌مدار و مورد اعتماد بودن پیدا نمی‌کنید.

نمازی تأکید کرد: شما که در اداره کشور خود ناتوان هستید چگونه به دیگران مدل اداره دنیا را ارائه می‌کنید.

وی با اشاره به موافقت ۴۵ درصدی شهروندان اسکاتلندی در رفراندوم جدایی از انگلستان عنوان کرد: کامرون در روزهای نزدیک به انتخابات آنچنان در تنگنا قرار گرفته بود و به شدت نگران بود تا مبادا اسکاتلند از انگلیس جدا شود.

نمازی با یادآوری تعبیر «المستعمرالعجوز» دانشمندان عرب در مورد انگلستان به معنای پیر استعمار گفت: سایر رژیم‌های ظالم دنیا نظیر رژیم صهیونیستی نیز توسط این کشور استعمارگر متولد شده است و در حقیقت اسرائیل مولود کشور انگلستان است.

وی دولت انگلیس را خبیث‌ترین نظام‌ سیاسی روی زمین قلمداد و تأکید کرد: ایران مکتب، راه، آیین و تاریخ بی‌نظیری دارد و هیچ کس نمی‌تواند برای ملت ایران تعیین تکلیف کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از مواضع رئیس جمهور روحانی در سخنرانی سازمان ملل، آن را مقتدرانه خواند و گفت: رئیس جمهور در این سخنرانی بار دیگر مواضع قاطعانه مقام معظم رهبری و ملت ایران مبنی بر حق مسلم ایران در برخورداری ایران از دانش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای برای مصارف درمانی و کشاورزی بر اساس قوانین بین‌المللی را بازگو کرد.

نمازی، حملات آمریکا را بر خلاف عرف و قوانین بین‌المللی و به دور از مجوز سازمان ملل دانست و گفت: آمریکا در بن‌بست سیاسی و در محاصره اعتراض ملت‌ها قرار گرفته و در صدد خروج از این تنگنای سیاسی است بنابراین این روش نافرجام را انتخاب کرده است با این وجود همگان می‌دانند داعش فرزند نامشروع سیا و موساد است.

نمازی، پیروزی قیام مردم یمن و استعفای نخست‌وزیر وابسته به غرب و انحلال کابینه وی و همچنین امضای توافقنامه رئیس جمهور این کشور با رهبران انقلاب را به فال نیک گرفت.

وی در عین حال متذکر شد: البته همچنان نگرانی‌ها وجود دارد چراکه تجربه سرنوشت انقلاب مسلمانان مصر را به خاطر داریم که چگونه این قیام را سرکوب کردند و به طور کلی به دولت‌های وابسته غربی نمی‌توان چندان اعتماد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان، به تشریح چگونگی انجام آن پرداخت و گفت: پس از فرمان امام راحل مبنی بر لزوم شکست حصر آبادان، چنان اقتدار و اراده‌ای در دل فرماندهان نیروهای مسلح ایجاد کرد که پس از ۴۲ ساعت عملیات حصر آبادان در هم شکسته شد.

نمازی با تأکید بر لزوم بیان دستاوردهای گسترده و متعدد دفاع مقدس عنوان کرد: از اصحاب هنر و فیلم‌سازان و مستندسازان انتظار می‌رود لحظه لحظه دوران دفاع مقدس را به تصویر کشند تا تاریخ انقلاب برای نسل‌های آینده زنده بماند.

نمازی همچنین با تبریک سالروز ازدواج حضرت مولای متقیان و صدیقه کبری، وظیفه شیعه را پیروی کامل از سنت و سیره اهل‌بیت(علیهم‌السلام) دانست و گفت: امروز اکثر مشکلات اجتماعی و اختلافات خانوادگی به دلیل انحراف از دستورات اسلام و توصیه‌های ائمه اطهار است.

وی در ادامه به بیان برخی از ضرورت‌های امر ازدواج پرداخت و یادآور شد: آشنایی کامل پسر و دختر از خصوصیات یکدیگر، پرهیز از ازدواج‌های احساسی، تعیین میزان معتدل مهریه به دور از افراط و تفریط، رعایت آداب و اخلاق اسلامی در مراسم عقد و جشن‌های عروسی از جمله نکاتی است که باید زوج‌های جوان و خانواده‌ها به آن توجه کنند.

امام جمعه کاشان همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع)، به ذکر روایتی از ایشان در خصوص لزوم مقابله با هوای نفس و رابطه آن با ترس از خدا اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز