خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان؛

زنان نسبت به مردان در زمان سالمندی به بیماری‌های ناتوان کننده بیشتری مبتلا می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۰۶

اگر چه زنان طول عمر بیشتری نسبت به مردان دارند، ولی آنان نسبت به مردان در زمان سالخوردگی به بیماری‌های ناتوان کننده بیشتری مبتلا می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اگر چه زنان طول عمر بیشتری نسبت به مردان دارند ولی آنان نسبت به مردان در زمان سالخوردگی به بیماری های ناتوان کننده بیشتری مبتلا می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی، در حاشیه سمینار دو روزه طب و بهداشت سالمندان در گفتگو با خبرنگاران افزود: تفاوت هایی در امر حفظ وظایف عملکردی در بین گروه های مختلف سالخوردگان وجود دارد.

وی، با اشاره به تاکید بر افزایش اطلاع رسانی و آگاهی درباره شیوه زندگی سالم گفت: اهمیت رژیم غذایی سالم و متعادل، ورزش و فعالیت بدنی مناسب، پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف الکل و… از جمله موضوعات مورد نیاز در این راستا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، وضعیت سالمندان کشور را متأثر از عوامل اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی دانست و گفت: تحصیلات پایین، فقر، شرایط نامساعد زندگی و بیکاری منجر به کاهش ظرفیت عملکردی در زمان سالخوردگی می شود.

وی، با اشاره به اهمیت برخورد صحیح با پدیده سالمندی و تامین نیاز همه جانبه جمعیت روز افزون سالمندان در کشور افزود: سالمندان ذخایر با ارزشی هستند که باید اقدامات لازم برای برخورداری بهینه از خردمندی و کاردانی آنان در خانواده و جامعه به عمل آید.

وی، با تاکید بر توجه به وضعیت سلامت سالمندان و شیوه صحیح زندگی در سرتاسر عمرشان تصریح کرد: بایستی زمینه مشارکت سالمندان در فرایند توسعه فراهم شود.

دکتر مروجی گفت: اکثر سالمندان از نظر جسمی تا اواخر دوران زندگی تندرست باقی می مانند و قادرند وظایف روزمره زندگی را انجام دهند و به ایفای نقش فعال در زندگی و جامعه ادامه داده و ظرفیت عملکردی بالایی را حفظ کنند.

دکتر مروجی، تکریم سالمندان، آموزش جنبه های شخصی شیوه زندگی سالم به سالمند، خدمات توانبخشی و مراقبت های طولانی مدت به سالمندی، خدمات بیمارستانی و تخصصی و مراقبت های در منزل، بهبود کیفیت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به سالمندان، انجام پژوهش در جهت شناسایی نیازهای اولویت دار سالمندان در تمام ابعاد و تقویت سازمان های غیر دولتی مرتبط با سالمندان را از جمله موضوعات قابل توجه در این خصوص عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز