خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

استادان دانشگاه باید شاگرد پروری کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۷۶

استادان بایستی در محیط دانشگاه شاگردان و دانشجویان قهرمان در عرصه علمی تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، شاگردپروری را به استادان دانشگاه توصیه کرد و گفت: استادان بایستی در محیط دانشگاه شاگردان و دانشجویان قهرمان در عرصه علمی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در جمع مسئولین و کارکنان معاونت دانشجویی دانشگاه کاشان با تبریک سال تحصیلی جدید به جامعه علمی اظهار داشت: انشاالله سال جدید تحصیلی همراه با شکوفایی و توسعه علمی در عرصه‌های بین المللی باشد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد: امروز جنگ دنیا جنگ علم است و هر کشوری که بر علم تسلط داشته باشد اقتدار در دست آن کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، از استادان خواست که دروسی که برای دانشجویان انشاء می‌کنند همراه با شکوفایی و نوآوری باشد و کلیشه‌ای نباشد.

وی روش ورود به هر علم را شناسایی موضوع علم بیان کرد و اظهار داشت: استادان دانشجویان را باید سنجش کنند که در چه زمینه‌هایی توانایی دارند و نگاه و تصوراتشان چیست.

امام جمعه کاشان فطرت جوانان نظام جمهوری اسلامی را پاک و قابل احترام دانست و افزود: ملاک خوب بودن عمل افراد است.

آیت الله نمازی خاطر نشان کرد: در روش‌های آموزشی و تربیتی اسلام، راه هدایت فرزندان مهر و محبت و تواضع است و برای تعلیم دانشجویان نیز استادان بایستی روش‌های آموزشی اسلام را ملاک قرار دهند.

آیت الله نمازی با اشاره به حساس بودن روحیه جوانان، از مدیران مربوطه خواست در خصوص وضعیت ظاهری از برخورد تند با دانشجو پرهیز کنند و با برنامه ریزی درست و با مهر و محبت، جوانانی مسلط به علم و آگاهی به معارف دینی و اسلامی بسازند.

وی توجه به وضعیت تغذیه دانشجویان را از معاونت دانشجویی خواستار شد و تصریح کرد: غذای سلف دانشجویی باید با کیفیت عالی و همراه با تنوع باشد تا دانشجومشکل سوء تغذیه نداشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رسیدگی به وضعیت خوابگاه و تامین مسایل امنیتی را تاکید کرد و اظهار داشت: بایستی شرایط در محیط خوابگاه‌ها به گونه‌ای فراهم شود تا خانواده دانشجویان دغدغه فرزندشان را نداشته باشند.

آیت الله نمازی، جذب دانشجویان بومی را از وزارت علوم خواستار شد و افزود: با توجه به اینکه در هر شهر از کشور دانشگاه وجود دارد نباید دانشجوی غیر بومی در دانشگاه‌ها پذیرفته شود.

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: با این اقدام مشکلات کمبود خوابگاه، تغذیه و بسیاری از هزینه‌های مراکز عالی کاهش می‌یابد.

وی توجه متولیان امر در مسایل فکری و تربیتی را خواستار شد و تصریح کرد: در راه مقابله با دشمن، علم به تنهایی معنا ندارد و اگر همراه با معرفت دینی و توحیدی همراه نباشد برای کشور مضر است.

آیت الله نمازی، جوانان را سرمایه‌های ملی و امانت الهی دانست و افزود: استاد تاثیر تمام عیار روی دانشجو دارد و در برخورد و تعامل، دانشجو اگر کمبود داشته باشد دچار مشکل می‌شود و باید به درستی هم در بعد علمی و معنوی و فکری امانتداری کرد.

در این نشست مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان نیز گزارش تفصیلی از وضعیت خدمات امور دانشجویی در زمینه‌های خوابگاههای دانشجویی، تغذیه، وام‌های دانشجویی، تربیت بدنی، مرکز مشاوره و امکانات رفاهی دانشگاه کاشان ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز