خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم:

حدود ۵۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی قدمت بالای ۲۰ سال دارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۷۳

۵۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها، قدمت بالای ۲۰ سال و حدود ۷۰ درصد نیز قدمت بالای ۱۷ سال دارند.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۵۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها، قدمت بالای ۲۰ سال و حدود ۷۰ درصد نیز قدمت بالای ۱۷ سال دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مجتبی صدیقی در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان، ساخت خوابگاه را یکی از نیازهای ضروری دانشجویان دانست و اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی؛ خیرین می‌توانند در ساخت خوابگاه‌ها دانشگاه را یاری برسانند.

وی از اجرای طرح تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها در سال ۹۴ خبر داد و افزود: در این طرح حدود ۲۲۰ میلیون تومان نیز برای دانشگاه کاشان در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص وضعیت تغذیه دانشجویان نیز گفت: تلاش می‌شود تنوع غذایی با کیفیت بهتر در دانشگاه‌ها ارائه شود و تغییر رویکردی در خصوص یارانه غذا داشته باشیم.

وی با اشاره به رویکرد جدید دولت تدبیر و امید ابراز امیدواری کرد: دانشجویان سال تحصیلی جدید را با امید و نشاط هر چه بیشتر شروع کنند و در کنار تحصیل به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز بپردازند.

صدیقی به کاهش وام‌های دانشجویی اشاره کرد و افزود: سعی شده با استفاده از منابع صندوق رفاه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد سال تحصیلی جدید افزایش وام‌های دانشجویی در قالب وام‌های تحصیلی، مسکن، خوابگاه و زیارتی داشته باشیم.

وی ایجاد مرکز مشاوره درمانی را برای دانشجویان لازم دانست و خاطر نشان کرد: بایستی دانشجویان علاوه بر طرح کارنامه سلامت معاینه پزشکی نیز شوند و دانشجویانی که بیماری خاص دارند تحت مراقبت قرار گیرند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر دانشجو برای معاینه و طرح کارنامه سلامت دانشجویان در نظر گرفته شده است که به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور دانشجویی و خوابگاه‌ها ارائه کرد و افزود: در این دانشگاه چهار بلوک خوابگاهی برای دانشجویان برادر با ظرفیت ۱۶۰ اتاق و با ظرفیت یک هزار نفر و ۹ بلوک خوابگاهی نیز برای دانشجویان خواهر با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ نفر وجود دارد.

جواد نخی مشارکت خیرین را در ساخت خوابگاه‌ها را قابل تقدیر دانست و افزود: عملیات اجرایی خوابگاه دانشجویی با حضور معاون اداری مالی وزارت علوم در این دانشگاه شروع و خوابگاه متاهلین نیز با ۱۹ سوئیت در مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

وی به قدمت بالای برخی خوابگاه‌های این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: برای تعمیر و تجهیز این خوابگاه‌ها نیاز به اعتبار است.

وی در خصوص مجموعه سلف سرویس دانشگاه نیز گفت: مجموعه سلف سرویس آزاد و عادی دانشجویی این دانشگاه، روزانه پذیرای یک هزار و ۵۰۰ دانشجو با تنوع غذایی حداقل ۵ نوع غذا در روز است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان، ایجاد مرکز درمانی را از نیازهای دانشجویان ذکر کرد و افزود: کلنگ احداثمجموعه مرکز درمانی و مشاوره به همت خیر به زمین زده شده است که وزارت علوم برای تسریع در ساخت این مرکز بایستی به تحقق ۵۰ درصدی جامه عمل بپوشاند.

نخی پرداخت وام را از دیگر نیازهای دانشجویان بیان کرد و اظهار داشت: آورده صندوق فاطمه زهرا(س) که با مشارکت خیر در این دانشگاه راه اندازی شده مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان است که با توجه به نیازهای دانشجویان، تزریق مالی این صندوق ضروری است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان نیز ایجاد کلنیک مشاوره و آزمایشگاه روان‌شناسی را برای دانشجویان ضروری دانست و افزود: بیش از سه هزار دانشجوی غیر بومی در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند که ایجاد این مرکز می‌تواند خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی را به دانشجویان ارائه دهد.

محسن نیازی خاطر نشان کرد: برای ساخت این مرکز نیاز به ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز