خبرگزاری کار ایران

استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت ثامن الحجج(ع) دریای رحمت و فقاهت و فقه بودند

کد خبر : ۲۰۲۰۹۸

از رفتار حضرت ثامن الحجج(ع) بسیار شنیده‌ایم ولی از منویات و خانواده آن امام همام بسیار کم نقل قول شده است.

استاد حوزه و دانشگاه، از حضرت امام رضا(ع) به عنوان دریای رحمت، فقاهت و فقه نام برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان حجت الاسلام هژبری در مراسم جشن میلاد «سپیده هشتم» در پارک بزرگ کاشان اظهار داشت: از رفتار حضرت ثامن الحجج(ع) بسیار شنیده‌ایم ولی از منویات و خانواده آن امام همام بسیار کم نقل قول شده است.

وی، ضمن اشاره به روایاتی از امام رضا(ع) که آن حضرت با مردم طوس محافل بسیاری را در راستای نقل حدیثبرگزار می‌کردند گفت: فردی در جمع بلند شد و از برگزاری همین محفل و خطابه گویی آن حضرت با مردم طوس در روز قیامت پرسید که امام رضا(ع) در جواب گفت «هر کس با خانواده‌اش اخلاق نیکو داشته باشد به من نزدیک‌تر است».

به گفته وی، ایمان در ظاهر نیست بلکه در معرفت قلبی و اعتقاد است. این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هر کدام از شما نسبت به خانواده مهربان‌تر باشد درصد اعتقادش بیشتر است.

حجت الاسلام هژبری، ضمن تاکید به جایگاه و احترام بر پدر و مادر از دید امام رضا(ع) اذعان داشت: آن حضرت می‌فرماید اگر پدر شما از دنیا رفت وظیفه شماست که به دوستان پدرانتان نیز احترام بگذارید تا زیبایی آن حفظ شود.

وی افزود: به نقل از حضرت ثامن الحجج(ع) بهترین شما‌ها در نزد من کسانی هستند که به پدر و مادر خود احترام می‌گذارند.

اجرای کلیپ و سرود امام رضا(ع)، سخنران کار‌شناسان مذهبی، مولودی خوانی، تجلیل از دوچرخه سواران اعزامی کاروان امام رضا(ع) به مشهد مقدس، اجرای میان پرده توسط گروه نمایش، اجرای مسابقات حضوری و موسیقی از برنامه‌های این جشن بزرگ بود که در سالن رو باز بام بزرگ شهر کاشان برگزار شد.

جشن میلاد «سپیده هشتم» با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و کانون دوچرخه سواران امام رضا(ع) برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز