خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری اداره بهزیستی استان اصفهان در گفتگو با ایلنا؛

وضعیت طلاق دراستان اصفهان درشرایط مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۹۷

با توجه به اینکه از استان اصفهان به جهت سنتی و مذهبی بودن توقع بیشتری در کاهش طلاق باید داشت، متاسفانه سرعت و تعداد طلاق‌ها دراین استان بیشتر ازحد انتظار است.

معاون پیشگیری اداره بهزیستی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه از استان اصفهان به جهت سنتی و مذهبی بودن توقع بیشتری درکاهش طلاق باید داشت متاسفانه سرعت و تعداد طلاق‌ها در این استان بیشتر از حد انتظار است.

«خانم دکتر مرضیه فرشاد»، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه وضعیت طلاق در استان اصفهان خیلی در شرایط مطلوب نیست، لازم است فرآیند‌هایی با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی از اجرای طرح پیشگیری از افزایش آمار طلاق از طریق سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: این طرح به صورت جدی به صورت یک سری مراکز مشاوره خاص، طی مراحل مختلف آموزشی به صورت آزمون اجرا شده که پس از ابلاغ به صورت خاص به مراکز مشاوره معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از مراکز مشاوره عمومی سازمان بهزیستی با قوه فضاییه درحال همکاری هستند، گفت: مراکزمشاوره خاصی را هم که دوره‌های آموزشی را دیده‌اند به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم تا آمادگی پیدا کنند که زوجین متقاضی طلاق را با شیوه‌های تخصصی و پیشرفته‌تر در بدو تقاضای طلاق متقاعد کنند تا از طلاق منصرف شوند.

وی همچنین از افزایش آموزش‌های پیش از ازدواج به صورت جدی‌تر خبرد اد و گفت: معتقدیم اگر زوجین قبل از انتخابشان بدانند که چه انتخابی بکنند خیلی کمتر دچار آسیب طلاق می‌شوند تا اینکه انتخاب بکنند و بعد بخواهند آسیب‌های طلاق را کاهش دهند.

خانم دکتر فرشاد از شکل گیری و راه اندازی باشگاه مدرسین آموزش‌های پیش ازدواج برای اولین بار در کشور در استان اصفهان خبر داد و گفت: در سال جاری نیز موفق شدیم اینگونه باشگاه‌های مدرسین را درسطح شهرستان‌های این استان نیز راه اندازی کنیم.

معاون پیشگیری اداره بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: باشگاه مدرسین، ضمن اینکه می‌تواند محتوای آموزشی پیش از ازدواج را براساس هر منطقه بومی سازی کند در شهرستان‌های مختلف نیزمدرسین محتوای آموزش‌ها را براساس فرهنگ آن منطقه اصلاح و طرز صحیح را به مخاطین اعلام می‌کنند.

اختلال ارتباطی بین مردم و زوجین، مهم‌ترین عامل افزایش طلاق در کشور است

وی اختلال ارتباطی بین مردم و زوجین را مهم‌ترین عامل افزایش آمار طلاق در کشور عنوان کرد و گفت: اشکال اینگونه اختلال‌ها در درون خانواده است برای اینکه آموزش‌ها را به موقع فرا نگرفته‌اند و به موقع منتقل نکرده‌اند و یا اطلاع رسانی نشده است.

برقراری حلقه ارتباط صحیح بین انسان‌ها موجب کاهش آمار طلاق می‌شود

وی برقراری حلقه ارتباط صحیح بین انسان‌ها اعم از زن و شوهر، پدر و مادر و فرزند و والدین را موجب کاهش آمار طلاق عنوان کرد و گفت: گاهی در زمینه‌های طلاق اشکال صحیح از رسانه‌های ارتباطی را می‌بینیم چون همه این‌ها نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد.

وی تصریح کرد: تلاش اداره کل بهزیستی استان اصفهان بربالا بردن آگاهی‌های مردم و افزایش مهارت‌های ارتباطی به منظور کاهش آمار طلاق است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در کاشان، مبنی بر اینکه آیا نبود اشتغال موجب افزایش آمار طلاق شده است، گفت: نمی‌توانم انکار کنم که اشتغال، مانع طلاق نیست. خیلی از زوجینی که در آستانه طلاق هستند، شاغل هستند، درآمد هم دارند.

معاون پیشگیری اداره بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه آمار طلاق در افراد مرفه کمتر از افراد ی که با مشکل اقتصادی مواجه هستند، نیست، گفت: ممکن است در حلقه‌هایی که به شکلی ارجاع داده می‌شود بحثاشتغال بتواند کمک کننده در کاهش طلاق باشد ولی به عنوان عامل اصلی نمی‌دانیم.

زمان عقد برای زوج‌های جوان یک دوره شش ماهه است

فرشاد زمان بندی دوران عقد زوجین را به صورت کار‌شناسی برای شناخت، کاهش اصطکاک بین زوجین و مهارت آموزش زندگی را یک دوره شش ماهه اعلام کرد و گفت: بیش از ۶ ماه برای زوجین توصیه نمی‌شود. به خاطر اینکه افراد باید همزمانی که مهرورزی و رابطه عاطفی بینشان اتفاق می‌افتد بتوانند خودشان را برای سایر روابط از جمله روابط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره آماده کنند.

خانم دکتر فرشاد افزایش دوران عقد زوجین را موجب کم رنگ شدن مهرورزی دانست و گفت: اگر این زمان به طول بیانجامد بدون اینکه سایر رابطه‌ها توانسته باشد حلقه‌های صحیحش را اجرا کند، مهرورزی کم می‌شود.

سنت‌های ازدواج در جامعه قابل اصلاح است

وی سنتهای ازدواج را در جامعه قابل اصلاح دانست و گفت: به دلیل شرایطی که آن روز‌ها فرهنگ ما پذیرای تعهداتی برای ارزش‌ها بوده است معتقدم خیلی از سنت‌ها یک ریشه‌های جدی داشته است.

گفتن الفاظ محبت آمیز، موجب تدوام زندگی زناشویی می‌شود

وی اخلاق و گفتن الفاظ محبت آمیز را موجب تدوام زندگی زناشویی دانست و گفت: اخلاق یعنی رعایت حقوق دیگران، همکار همسر، فرزند و حفظ نمودن انسانیت درروابط صحیح است.

وی اصلاح حاشیه‌ها را موجب از بین رفتن اعتیاد در جامعه دانست و گفت: یکی از موارد از بین بردن اعتیاد، رفتار محبت آمیز و ارتباط سالم با همسر و جامعه است. چون اگر مرد پایبند خانواده باشد و یاد بگیرد که چگونه علاقه و مهرورزی داشته باشد اصلا سراغ مواد نمی‌رود. مواد خود به خود قطع شده, بدون اینکه هزینه‌ای کرده باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز