خبرگزاری کار ایران

سرپرست گروه جهادی ام ابیها کاشان در گفتگو با ایلنا؛

به ۱۳ نفرازعروس‌های بی‌بضاعت روستای ویدوجا کمک هرینه جهیزیه داده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۸۷

سرپرست گروه جهادی‌ام ابی‌ها درکاشان ازهدیه دادن یک تخته فرش ۱۲ متری به تعداد ۱۳ نفر از عروس‌های بی‌بضاعت روستای ویدوجا کاشان در سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد.

سرپرست گروه جهادی‌ ام‌ابی‌ها درکاشان ازهدیه دادن یک تخته فرش ۱۲ متری به تعداد ۱۳ نفر از عروس‌های بی‌بضاعت روستای ویدوجا کاشان در سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد.

«سمیرا جوکار» سر گروه بسیج سازندگی خواهران کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با بیان این مطلب، از گروه جهادی‌ ام‌ابی‌ها درکاشان به عنوان تنها اردوی شناسنامه‌دار کشوری نام برد و گفت: این گروه ۲۰ نفره که متشکل از خواهران تحصیل کرده هستند، سومین سال متوالی است که به صورت داوطلب با حضور در روستاهای محروم استان اصفهان اقدام به کارهای جهادی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و غیره می‌‌کنند.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا ء، غبار رویی گلزار شهداء، شناسایی و آسیب‌شناسی خانواده‌های بی‌بضاعت، آماده سازی مدارس، برگزاری جلسات دعای توسل و کلاس‌های مشاوره ازدواج در روستای ویدوجا را از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه به صورت فی سبیل الله عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، پزشک رایگان زنان و زایمان، دندانپزشک، جشن تکلیف، شناسایی و ارائه راهکار برای بیماری‌های خاص، مشکلات جسمی ذهنی، سخنرانی مذهبی و روان‌شناسی برای دختران و زنان روستا از دیگر اقدامات این گروه جهادی در این روستا است.

جوکار از آموزش بالغ بر ۲۰۰ نفر از خواهران و زنان روستای ویدوجا به مدت ۱۸ روز در زمینه‌های مختلف را از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی عنوان کرد و گفت: با آسیب شناسی‌هایی که در سطح روستا به عمل آمده در مراسم جشنی که روز جمعه به مناسبت تولد حضرت فاطمه معصومه(س) در مدرسه راهنمایی ویدوجا برگزار خواهد شد به ۱۳ نفر از نوعروسان بی‌بضاعت این روستا هرکدام یک تخته فرش ۱۲ متری به عنوان کمک هزینه جهیزیه اهداء خواهد شد.

سرپرست گروه جهادی‌ ام‌ابی‌ها درکاشان ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین، شورا، دهیار و بخشدار برزک، همراهی و همکاری مردم خونگرم روستای ویدوجا، معلمین، دهیارسده و بخشدار برزک را در برگزاری این اردوی جهادی بسیار کار ساز دانست و گفت: این گروه ۱۸ نفره که از صفر تا ۱۰۰ همه خواهر هستند توانسته‌اند ضمن شستشوی فرشهای مسجد روستا، با رنگ آمیزی کامل مدارس این روستا را برای سال تحصیلی جدید آماده کنند.

جوکار تقویت معنویت، بالا رفتن سطح فکری، تزکیه نفس و عشق به خدا و ائمه اطهار را مهم‌ترین انگیزه حضور ۱۸ روزه این گروه جهادی به دور از خانواده‌هایشان در این روستای دور افتاده و محروم عنوان کرد و گفت: انتظارداریم مسئولین توجه بیشتری به مسائل فرهنگی داشته باشند و همه کار‌ها را به امور عمرانی نپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز