خبرگزاری کار ایران

بخشدار برزک؛

مراکزدرمانی و بهداشتی برزک با مشکل زیرساخت و کمبود تجهیزات پزشکی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۹۷

با توجه به اینکه اکثرساختمان‌های مراکز درمانی و بهداشتی بخش برزک، مربوط به قبل از انقلاب بوده و درحال تخریب هستند با کمبود امکانات اولیه تجهیزات درمانی و بهداشتی مواجه هستند، لذا از مسئولین مربوطه می خواهیم با تامین اعتبار نسبت به بازسازی و تجهیز این مراکز اقدام کنند.

بخشدار برزک گفت: با توجه به اینکه اکثر ساختمان‌های مراکز درمانی و بهداشتی بخش برزک مربوط به قبل از انقلاب بوده و درحال تخریب هستند، با کمبود امکانات اولیه تجهیزات درمانی و بهداشتی مواجه هستند. لذا از مسئولین مربوطه می‌خواهیم با تامین اعتبار نسبت به بازسازی و تجهیز این مراکز اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «غلامرضا محمدی» بخشدار برزک، روز گذشته، در دیدار نیم روزی که خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان کاشان از روستاهای محروم سده با دهیار و اعضای شوراهای این روستا‌ها داشتند در گفتگو با خبرنگاران با تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تشریح اقدامات انجام شده و مشکلات موجود در بخش برزک، از شورا‌ها به عنوان بازوی توانمند دولت در روستا‌ها و شهر‌ها نام برد و گفت: از زمانی که به عنوان بخش‌دار افتخار خدمتگزاری به مردم محروم روستاهای این بخش را پیدا کردم با همکاری شوراهای روستاهای این بخش تمام سعی خود را در رفع محرومیت زدایی در این منطقه به کار بردیم.

وی نبود اورژانس اجتماعی و کمبود امکانات بهداشتی درمانی را علیرغم اینکه آخرین روستا(تجره) با بخش برزک ۸۰ کیلومتر فاصله دارد، مهم‌ترین مشکل این بخش عنوان کرد و گفت: هرچند بخشی از این مشکلات با همکاری مسئولین برطرف شد ولی بعضی از روستاهای این بخش با کمبود پرشک مواجه هستند، ضمن اینکه اکثر ساختمان‌های مراکز درمانی و بهداشتی بخش برزک چون مربوط به قبل از انقلاب بوده درحال تخریب هستند و با کمبود امکانات اولیه و تجهیزات درمانی و بهداشتی مواجه هستند..

محمدی تنها شاخص حضور جمعیت در روستا‌ها را وجود مراکز بهداشتی و درمانی عنوان کرد و گفت: به علت نبود امکانات مناسب بهداشتی و درمانی در روستا‌ها و اینکه گاهی اوقات سرایدار مراکز بهداشتی روستا‌ها، اورزانسی بودن بیمار را تشخیص می‌دهد، لذا اگر برای اهالی روستا‌ها اتفاقی بیافتد ممکن است بیمار در حین انتقال به شهر جان خود را از دست بدهد.

وی نبود راه ارتباطی مناسب و برابر بودن قیمت زمین با مرکز شهرستان و نبود زیر ساخت‌های لازم در شهرک صنعتی برزک را مانع جذب سرمایه گذاران در این بخش عنوان کرد و گفت: اگر قبلا کارخانجاتی که درحاشیه شهر راوند احداثشده، در حاشیه روستا‌ها ی بخش یرزک احداثمی‌شد، الان در این منطقه با مشکل اشتغال مواجه نبودیم.

بخش‌دار برزک آسفالت بخشی ار معابر و گازرسانی به روستا‌ها را از جمله خدمات دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: توسعه بخش کشاورزی، ذخیره سازی آب و پرداخت تسهیبلات خود اشتغالی مانع مهاجرت روستائیان به شهر می‌شود.

اولین کارخانه تولید اسانس گل محمدی ایران در برزک راه اندازی می‌شود

وی از وجود ۱۰ کارخانه صنعتی و بیش از ۵۰۰ کارگاه سنتی گلابگیری در بخش برزک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عمده محصولات بخش برزگ گل و گلاب است با پیگیری‌هایی که با همکاری مسئولین بخش و شهرستان در جذب سرمایه گذار به عمل آمده سال آینده اولین کارخانه تولید اسانس گل محمدی ایران با دستگاه خارجی در برزک راه اندازی خواهد شد.

وجود بیماری آتشک، کمبود کارخانه گلابگیری، نبود زیرساخت کافی، عدم وجود جاده مواصلاتی استاندارد و ایمن، نبود امکانات ورزشی، تفریحی، آسفالت، بهداشتی، درمانی، آموزشی، کمبود آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، اشتغال و غیره مهم‌ترین معضلی بود که روسای شوراهای روستاهای ویدوج و ویدوجا از توابع بخش برزک با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان در میان گذاشتند و خواستار انعکاس آن در جراید جهت رفع جدی آن‌ها توسط مسئولین شدند.

امیداست حضور نیم روزی خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان کاشان در دیار فراموش شده روستاهای ویدوج و ویدوجا با مردمانی بسیار خونگرم و فعال توانسته باشد، عزم مسئولین شهرستان کاشان در رفع مشکلات پیش رو دراین روستا‌ها بیش از پیش جدی‌تر کند.

خبرنگاران کاشانی روز گذشته علاوه براینکه پای درد دل دهیار سده و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای ویدوج و ویدوجا نشستند با حضور در مدرسه راهنمایی روستای ویدوجا از نزدیک در جریان فعالیت بسیار تاثیر برانگیز بسیج سازندگی کاشان(گروه جهادی‌ام ابی‌ها از حوزه الزهرا) به سرپرستی خانم سمیرا جوکار قرارگرفتند.

این گروه جهادی طی دوسال متوالی در سطح استان اصفهان مقام اول را کسب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز