خبرگزاری کار ایران

در نظام رتبه بندی جهانی وبومتریکس:

ارتقای ۴۵ رتبه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بین دانشگاه‌های جهان

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۲۶

در جدید‌ترین رتبه بندی جهانی وبومتریکس، رتبه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در رنکینگ دانشگاه‌های جهان ۴۵ درصد ارتقاء یافت.

سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه گفت: در جدید‌ترین رتبه بندی جهانی وبومتریکس، رتبه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در رنکینگ دانشگاه‌های جهان ۴۵ درصد ارتقاء یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مرتضی نادی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در رتبه بندی جولای ۲۰۱۴ وبومتریکس، دانشگاه علوم پزشکی کاشان توانست با ۲۸۲۲ پله صعود نسبت به ژانویه ۲۰۱۴ رتبه خود را ارتقاء داده و رشد صعودی معادل ۴۵ درصد را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

وی، با اشاره به اینکه در این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بین دانشگاه علوم پزشکی کشور در رتبه ۲۰ قرار گرفت، تصریح کرد: نتایج این رتبه بندی هر شش ماه یکبار منتشر می‌شود و بر اساس آخرین گزارش این پایگاه، دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ۲۸۲۲ صعود بعد از دانشگاه‌های اردبیل و شهرکرد دارای بالا‌ترین درصد رشد در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گردید و به میزان ۱۵ رتبه نسبت به رتبه بندی قبلی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارتقاء پیدا کرد.

نادی، با اشاره به اینکه رتبه بندی وبومتریکس بین بیش از ۲۲ هزار دانشگاه و موسسه تحقیقاتی جهان صورت می‌گیرد، ادامه داد: دانشگاه‌ها در این رتبه بندی برمبنای شاخص EXCELLENCE که نشان دهنده تعداد مقالاتی است که از دانشگاه در نمایه استنادی اسکوپوس از لحاظ میزان استنادات جزء ۱۰ درصد بر‌تر است، شاخص OPENNESS که تعداد فایل‌های وب سایت دانشگاه که در گوگل اسکالر نمایه شده است، شاخص PRESENCE یا‌‌ همان تعداد صفحات ایندکس شده از وب سایت دانشگاه در گوگل و شاخص IMPACT که نشان دهنده تعداد External Back links و Referring Domain وب سایت دانشگاه است، رتبه بندی شده‌اند.

با توجه به تحلیل انجام شده توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رتبه بندی اخیر(که در آدرس http: / / webometrics. info نیز قابل دسترسی است) نشان می‌دهد که ۴۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور در این دوره حائز رتبه شده‌اند و رتبه جهانی بیش از ۸۱ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارتقا یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز