خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف؛

پنجره‌های حرم حضرت علی(ع) درعید غدیر امسال درنجف اشرف رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۲۲

افتخار اجرای طرح‌های هنری و معماری اسلامی در حرم های مطهر اهل بیت(ع) در شهرهای کربلا، نجف، سامراء و دیگر شهرهای مذهبی عراق بر دستان هنرمندان چیره دست اصفهانی گره خورده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف گفت: افتخار اجرای طرح‌های هنری و معماری اسلامی در حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) در شهرهای کربلا، نجف، سامراء و دیگر شهرهای مذهبی عراق بر دستان هنرمندان چیره دست اصفهانی گره خورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «علیرضا فداکار»، در حاشیه بازدید آیت الله شیخ ضیاء زین الدین تولیت حرم مطهر امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف و هئیت همراه از پروژه ملی فرش‌بافی عتبات عالیات در شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: کاشی کاری، آیئنه کاری، معرق کاری، ساخت درهای طلای حرم حضرت علی(ع)، دو پنجره و تهیه لوسترهای حرم آن حضرت از جمله این پروژ‌های هنری توسط هنرمندان اصفهانی است.

وی، با اشاره به ساخت دو پنجره حرم حضرت علی(ع) تا عید سعید غدیر و ارسال آن با رونمایی همزمان با این عید بزرگ به نجف اشرف افزود: درهای طلای حرم حضرت علی(ع)، که طی سه سال ساخته شد، زیر ناودان طلای حرم مطهر حیدر کرار(ع) و در ایوان علمای این حرم نصب شد.

استان اصفهان افتخار مسوولیت اجرای کارهای هنری و معماری در بازسازی عتبات عالیات را دارد

به گفته رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف، استان اصفهان افتخار مسوولیت اجرای کارهای هنری و معماری با وجود هنرمندان فرهیخته و توانمند در عرصه‌های مختلف هنری و معماری در بازسازی عتبات عالیات را دارد.

وی اجرای پروژه ملی فرش بافی عتبات عالیات در شهرستان کاشان را نیز یکی دیگر از طرح‌های هنری استان اصفهان عنوان کرد و گفت: بافت بیش از هشت هزار متر مربع، فرش دستبافت نفیس توسط بانوان هنرمند کاشانی برای مفروش کردن حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) در عراق تعهد شده است.

فداکار، فعالیت ۱۱ ساله ستاد بازسازی عالیات را یادآور شد و گفت: طی این مدت، ۵۵ پروژه کوچک و بزرگ در حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) در کشور عراق اجرا شده است.

وی، ساخت مخزن آب دو هزار متر مکعبی، اجرای خط آبرسانی به طول هشت کیلومتر و رینگ آبرسانی اطراف حرم امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف، ساخت مضیف، بازسازی و مرمت اطراف حرم، ساخت رواق ابوطالب، احداثحسینیه مسقف حیدری برای زائرین، سنگ کاری حرم حضرت مسلم بن عقیل(ع)، تهیه لوس‌تر، سنگ گاری و کاشی کاری حرم امیرالمومنین(ع) را از پروژه‌های عمرانی ضروری اجرا شده در آغاز فعالیت این ستاد برشمرد.

به گفته رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف اجرای طرح توسعه حرم‌ها و پروژه‌های عمرانی گام دوم بعد از انجام کارهای ضروری ستاد بازسازی در عتبات عالیات است.

وی در ادامه احداثصحن حضرت زهرا(س) در حرم مطهر امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف را خاطر نشان کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه عظیم به ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است که پیش بینی می‌شود بتوان با ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه نیز به پایان رساند.

فداکار در پایان تصریح کرد: صحن حضرت زهرا(س) با وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی هر کدام به وسعت ۱۱۰ هزار متر مربع در حال اجرا است و تا کنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

بازدید شیخ ضیاء زین الدین، تولیت حرم مطهر حضرت علی(ع) با هیئت همراه، مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور و استان اصفهان از پروژهٔ ملی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان با برنامه‌های متنوعی برگزار شد.

علی اکبر کاظمی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، هادی انصاری، عضو ستاد بازسازی و نماینده آیت الله سیستانی در نجف اشرف، جمشید گودرزی، معاون و مسوول امور هنری و صنعتی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، علی حیدری، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان، محمدحسین ایران، پورمسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، جمعی از خیرین، طراحان و هنرمندان چیره دست فرش دست باف و صنعتگران کاشان و دیگر مسوولان ستاد بازساری عتبات عالیات در کشور، استان اصفهان، کاشان و آران و بیدگل، آیت الله شیخ ضیاء زین الدین تولیت حرم مطهر حضرت علی(ع) و هئیت همراه در سفر به کاشان را مشایعت کردند.

گفتنی است آیت الله شیخ ضیاء زین الدین تولیت حرم مطهر حضرت علی(ع) و هئیت همراه در سفر به شهردارالمومنین کاشان با حضور در پایتخت گل و گلاب ایران شهر قمصر، ضمن اقامه نماز جماعت به امامت ایشان در جریان روند گلابگیری و اسانس گل محمدی در این شهر توریستی و مذهبی قرارگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز