خبرگزاری کار ایران

یک نیکوکار مدرسه ساز:

باید به این باور برسیم که مدرسه سازی، تجارت با خداست

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۴۲

همه ما با هر شرایطی که داریم، باید به این باورمندی و یقین برسیم که شرکت در مسیر مدرسه سازی، تجارت با خداست و هیچ تجارتی بالاتر از آن نیست

یک نیکوکار مدرسه ساز گفت: همه ما با هر شرایطی که داریم، باید به این باورمندی و یقین برسیم که شرکت در مسیر مدرسه سازی، تجارت با خداست و هیچ تجارتی بالاتر از آن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان " محمود تقی زاده " در آیین آغاز عملیات اجرایی دبیرستان شهیدان تقی زاده مشکات افزود: ما بدهکار به خدا هستیم و هرکار نیکی که انجام می دهیم، یک توفیق است که از خدا به ما رسیده است، برای شرکت در مدرسه سازی، نیت خیرخواهانه و توفیق الهی، مهمتر از بضاعت مالی است، که باید نصیب افراد شود.

وی اظهار داشت: هرکس با هر میزان بضاعت که دارد، می تواند نام خود را در فهرست خیرین مدرسه ساز ثبت کند که شامل ساخت مدرسه، ساخت و تجهیز کلاس یا حتی یک تماس برای جذب نیکوکاران باشد.

وی تصریح کرد: در کشور ما ۵۰۰ نفر عضو مجمع خیرین مدرسه ساز هستند، اما این رقم برای کشور ۸۰ میلیون نفری ایران، بسیار کم تعداد است و ایکاش، جوانان ایران زمین با درک این معنا، بتوانند در این مسیر وارد شوند.

وی افزود: کسانی که توانمند هستند و از امکانات مالی مناسبی برخوردار هستند، باید در زمان حیات خود در امور خیرخواهانه سرمایه گذاری کند و لذت کار نیک را بچشند که در غیر این صورت زیان کرده اند.

وی تاکید کرد: شهروندان نیکوکار، باید به یقین و باور برسند که هرچه در مدرسه سازی هزینه کنند، باعثافزایش سرمایه آنها می شود که پاداش دنیوی آنها است و اجر اخروی آن با خدا است که این یک وعده الهی است.

تقی زاده گفت: هرکس به هر سهمی در مدرسه سازی تلاش کند، در ثواب آن شریک خواهد شد، حتی کسی که مدرسه سازان را به این امر دعوت و تشویق نموده و آنها را جلب و جذب کند.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: خانواده شهیدان محسن و مسعود تقی زاده، به نیابت از دو شهید خود، ساخت ۱۱۰ مدرسه در سراسر ایران را نیت کرده اند که دبیرستان شهر مشکات، دهمین واحد آموزشی از این تعداد می باشد.

" محمد کتابچی " در آیین آغاز عملیات اجرایی دبیرستان شهیدان تقی زاده مشکات افزود: این طرح آموزشی، با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خانواده شهیدان تقی زاده در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۱۱ متر مربع و در دو طبقه با ۹ کلاس درس ساخته می شود.

وی اظهار داشت: پیش از این برای تامین زمین و انجام مقدمات آغاز ساخت این دبیرستان، بیش از دو میلیارد ریال از محل اعتبارات آموزش و پرورش کاشان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: توانمندان باید در زمان حیات خود برای مدرسه سازی تلاش کنند تا زندگی آنها به برکت برسد و آثار این برکت را به چشم خود ببینند و شروع ساخت این مدرسه در آستانه عید فطر را باید به فال نیک بگیریم.

امام جمعه شهر مشکات گفت: اگر مدرسه ساخته شود، استعدادهای فرزندان ایران اسلامی، شکوفا خواهد شد و این استعداد های شکفته شده هستند که به مسجد خواهند رفت و مسجدها را آباد نگاه خواهند داشت.

حجه الاسلام " رضا خرمی " در آیین آغاز عملیات اجرایی دبیرستان شهیدان تقی زاده مشکات افزود: اگر نتوانین استعدادهای فرزندانمان را به تربیت صحیح هدایت کنیم، مسجد سازی هم نخواهد بود و چراغ هئیت ها خاموش خواهد شد و جوانان ما مجری نقشه بدخواهان خواهند شد.

وی تاکید کرد: به سفارش ایمه معصوم علیهم السلام، نیکوکارانی که مدرسه می سازند، زحمت خیرخواهانه آنها، منشا خیر فراوان است و هر شهروندی که مایل به کار خیر شود، ثواب آن برای فرد مدرسه ساز است.

وی تصریح کرد: یکی زا راههای همگانی کردن فرهنگ، رفع نیاز مدرسه ها و مدرسه سازی است، پس هریک از افراد جامعه برای رفع نیازهای جامعه، باید از مدرسه سازی شروع کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز