خبرگزاری کار ایران

شهردار آران و بیدگل؛

با عبور از بحران، به دنبال ساختن شهری زیبا هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۳۱

از بدو ورود به پست شهردار، دو هدف عمده و پایدار را که از اصلی ترین ارکان اعتماد سازی بین مردم و شهرداری است به شکل جدی هدف گذاری، برنامه ریزی وبه دنبال اجرایی کردن آن بودیم.

شهردار آران و بیدگل گفت: از بدو ورود به پست شهردار، دو هدف عمده و پایدار را که از اصلی‌ترین ارکان اعتماد سازی بین مردم و شهرداری است به شکل جدی هدف گذاری، برنامه ریزی وبه دنبال اجرایی کردن آن بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، حسن ستاری، شهردار آران وبیدگل، در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در برنامهٔ نخست که زمینه ساز مشارکت فراگیر‌تر مردم در توسعه و آبادانی شهر می‌شود به دنبال کسب اعتماد مردم به ساختار شهرداری بودیم که در این جهت به سمت سالم سازی، شفاف سازی و روان سازی تشکیلات و ساختار سوق داده‌ایم.

شهردار آران و بیدگل با در خصوص محورهای اجرایی گام اول برنامه‌هایش چنین گفت: ایجاد کمیتهٔ توافقات، ایجاد کمیتهٔ تخصیص اعتبارات کمیته ساماندهی امور اداری، کمیته فرهنگی اجتماعی و کمیته‌های فنی، فضای سبز و فناوری اطلاعات، همگی در راستای کار‌شناسی شدن مسائل پیش روی شهرداری و مردم و برای نخستین بار تشکیل شد.

شهردار آران و بیدگل در تشریح برنامهٔ دوم خویش که بردن شهرداری به سمت درآمدهای پایدار است افزود؛ یکی از عمده‌ترین مشکل شهرداری در تمامی ادوار فروش زمین بوده که با عنایت به محدودیت‌های فروش زمین این مسیر حصول درآمدی در دراز مدت ناممکن است.

مهندس ستاری اضافه کرد که در ده سال گذشته بطور متوسط ۴۰ درصد از کل دآمد شهرداری از فروش زمین بوده است که این میزان برای نخستین بار در نیمه دوم سال ۹۲، میزان درآمد از فروش زمین به ۱۵ درصد از کل درآمد‌های شهرداری تقلیل یافته است.

شهردار آران و بیدگل ضمن اشاره به افزایش بیش از دو برابری بوجه و رسیدن به سقف ۲۶/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان جهت سال ۱۳۹۳، خاطر نشان کردند: در راه وصول درآمد‌های پایدار نخستین بار تدوین بهای خدمات را در قالب دفترچه‌ای مدون آغاز و مصوب کردیم.

شهردار آران و بیدگل به شرایط بحرانی شهرداری در ماه‌های گذشته اشاره و در تشریح آن افزود: بدهی‌های عمرانی و جاری ما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده بود، چک‌های شهرداری در اقدامی در دست مردم قرار گرفته بود و نسبت بدهی‌ها به کل بودجهٔ سالیانه افزایش محسوسی یافته بود و ما را عملا در یک بحران تمام عیار قرار داده بود.

به فضل پروردگار و تلاش عزیزان در شهرداری، ثبات حاصل شد تا انشا ا.. از این پس شاهد رشد روز افزون فعالیت‌های شهرداری در ابعاد عمرانی، فضای سبز وخدمات شهر باشیم و تفکر شهر ی زیبا و پویا را عملیاتی کنیم.

در بعد نیروی انسانی نه تنها افزایش نیرو نداشتیم بلکه رویه جذب نیرو را هم با سیستم رقابتی و آزمون، برای نخستین بار نهادینه ساختیم. شهردار با بیان این مطلب به عدد تملک‌ها نیز اشاره داشتند: عدد تملک در دو ناحیه رشد قابل توجهی داشته است ضمن اینکه تملک‌ها را از پراکندگی خارج و متمرکز کرده‌ایم.

شهردار آران و بیدگل در قسمت پایانی صحبت‌هایش ضمن ستایش صبر و حوصله مردم شریف آران و بیدگل از اقدامات انجام شده در این مدت نیز خبر داد و گفت: نور‌پردازی فضای سبز، سنگفرش کردن رفوژ بلوار‌ها به عنایت به بحران آب، توجه ویژه به حوزهٔ مبلمان شهری انتخاب مشاور جهت طراحی میدان محمد رسول ا… در دستور کار قرار دارد که در آینده‌ای نزدیک شاهد زیبایی محسوسی در شهر باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز