خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

آتش‌بس مورد نظر اسرائیل با هیچ منطق حقوق بشر قابل تطبیق نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۹۸۰

نماینده ولی فقیه در کاشان درخواست «آتش‌بس» توسط اسرائیل و آمریکا را نشانه درماندگی رژیم صهیونیستی در برابر حملات و ایستادگی رزمندگان مقاومت دانست

نماینده ولی فقیه در کاشان درخواست «آتش‌بس» توسط اسرائیل و آمریکا را نشانه درماندگی رژیم صهیونیستی در برابر حملات و ایستادگی رزمندگان مقاومت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا همراه با مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی پس از آنکه رزمندگان مقاومت از طریق موشک‌های نافذ خود آرامش را از کابینه و نظامیان اسرائیلی گرفته‌اند تلاش می‌کنند آتش‌بس مشروطی را که تنها منافع غاصبان فلسطین را تأمین می‌کند به مرحله اجرا درآورند.

وی با اشاره به شرط مطرح شده برای برقراری آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خلع سلاح کامل مقاومت فلسطین بیان داشت: شرطی که در آن رژیم جنایتکار صهیونیستی به تمام امکانات کشتار غیرنظامیان مسلح بوده و رزمندگان فلسطینی حتی یک اسلحه انفرادی نداشته باشند با هیچ منطق حقوق بشر قابل تطبیق نیست.

امام جمعه کاشان با اشاره به حمایت همه جانبه آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه گفت: پس از پیروزی‌های مقاومت، رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل حتی اجازه استفاده از انبار تسلیحاتی خود را در فلسطین اشغالی به نظامیان رژیم صهیونیستی داده است.

نمازی همچنین با انتقاد از مواضع منفعلانه و حتی جانبدارانه کشورهای عربی و حاکمان ملت‌های اسلامی تأکید کرد: در حالی که در گذشته افرادی جهان عرب از مردان شجاعی مانند جمال عبدالناصر و عبدالکریم قاسم در برابر رژیم صهیونیستی بهره می‌برد اما امروز سران کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی ساکت شده و حتی هزینه جنگ صهیونیست‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی با یادآوری دفاع کشورهای عربی از صدام در جنگ با ایران با شعار حمایت از عروبیت کشور عراق در برابر عجم‌ها عنوان کرد: پرسشی که اکنون مطرح بوده این است که چرا رهبران کشورهای عربی از یک سرزمین عربی در برابر اسرائیل غیر عرب حمایت نمی‌کنند و نه تنها سکوت پیشه کرد‌ه‌اند بلکه حتی هزینه تهاجم وحشیانه به مردم بی‌دفاع غزه را نیز تأمین می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان تصریح کرد: رئیس دولت کودتایی مصر ۲۵۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی دریافت کرده تا از رژیم صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت اسلامی فلسطین دفاع کند بر این اساس جبهه کفر از همه امکانات علیه اسلام و مسلمانان استفاده می‌کند.

نمازی با اشاره به جلوگیری دولت مصر برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: دولت مصر اجازه نمی‌دهد حتی مواد دارویی، غذایی و… ملت ایران به دست مظلومان غزه برسد و وزارت امور خارجه همچنان برای رفع این مشکل تلاش می‌کند.

وی با ذکر برخی از جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، این اقدامات را یک فاجعه علیه بشریت توصیف و تصریح کرد: در حالی که بهانه تشکیل نیروهای مسلح در جهان مقابله با نیروهای نظامی دشمن است شاهد هستیم در غزه هدف اصلی غیرنظامیان هستند تا جایی که بر اساس اذعان معاون دبیرکل سازمان ملل، ۸۰ درصد شهدا و مجروحان جزو غیرنظامیان هستند.

عضو خبرگان رهبری با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر، وظیفه ملت‌های مسلمان برای حل مشکل مردم فلسطین را ارسال کمک‌های دارویی و غذایی و نیز مسلح کردن کرانه غربی دانست.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در سال ۵۸ در کشور گفت: اگر نماز جمعه به درستی برای جوانان تحلیل و تفسیر شود و برکات و دستاوردهای این آیین عبادی سیاسی تبیین شود بسیاری از مشکلات جامعه در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و…رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز مصلی‌ها در سراسر کشور برای تأمین نیازهای نمازگزاران با محرومیت‌های مواجه هستند، عنوان کرد: مصلی بقیة‌الله‌العظم کاشان نیز با وجود بهره‌برداری از فاز نخست به مساحت ۵ هزار متر مربع برای اقامه نماز با کمبود جا مواجه شده که انتظار می‌رود با حضور مؤثر متمکنین شهرستان احداثفاز دوم به مساحت ۱۳ هزار متر مربع با سرعت بیشتری پی‌گیری شود.

نمازی همچنین پنجم مردادماه سالروز حمله نظامی منافقان در سال ۶۷ را متذکر شد و گفت: پس از این تهاجم، فزطندان ملت ایران با اشاره امام راحل به میدان آمدند و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از منافقان را به هلاکت رساندند و چند صد تانک آنها را منهدم کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز