خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا کاشان هشدار داد:

در صورت عدم صرفه‌جویی با مشکل قطعی آب در کاشان مواجه می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۲۳

گرم شدن بی سابقه هوا در شهر کاشان، مصرف آب را به شدت افزایش داده است و چنانچه همشهریان کاشانی صرفه‌جویی نکنند با قطع آب مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان گفت: گرم شدن بی‌سابقه هوا در شهر کاشان مصرف آب را به شدت افزایش داده است و چنانچه همشهریان صرفه جویی نکنند با قطع آب مواجه خواهیم شد.

مهندس محمدرضا اسدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر تمام منابع آب دو شهرستان کاشان، آران و بیدگل به صورت ۲۴ ساعته در مدار بهره برداری است و در صورت بروز هرگونه مشکل به خصوص قطعی برق، مشترکین با مشکل قطعی آب مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش پیک مصرف در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان به واسطه استفاده مردم در سحر مصرف آب افزایش پیدا کرده و یک نوبت به پیک مصرف نسبت به دیگر روز‌ها سال اضافه می‌‌شود.

مدیرعامل آبفای کاشان گفت: آبفا معمولاً در روزهای معمولی سال آب را از طریق منابع در اختیار در مخازن ذخیره کرده و در طول روز و مواقعی که مصرف آب افزایش پیدا می‌کند از ظرفیت مخازن استفاده می‌کنیم.

وی اذعان داشت: در ماه مبارک رمضان به واسطه پیک مصرف سحرگاه امکان ذخیره آب در مخازن وجود ندارد و حجم مخازن ذخیره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

اسدی از همشهریان کاشانی و آران و بیدگلی درخواست کرد ‌‌نهایت دقت و صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشند و یادآور شد: چنانچه هر نفر ۲۰ لیتر در روز صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد خواهیم توانست پیک مصرف را به خوبی پشت سر گذاشته و در غیر اینصورت با مشکل قطعی آب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: مصرف آب این روز‌ها به خصوص در شهر کاشان به شکل بی‌سابقه افزایش پیدا کرده و از مرز ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز گذشته است که نسبت به مدت مشابه ۸ هزار متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل آبفا کاشان با انتقاد از برخی از مشترکین پرمصرف گفت: متأسفانه علی رغم تبلیغات گسترده در خصوص بحران آب منطقه همچنان مشاهد می‌شود که برخی از همشهریان برای شستشوی کوچه و خیابان‌ها از آب شرب شهری استفاده می‌کنند که می‌تواند برای مصرف کنندگان مشکل ایجاد کند.

اسدی به اقدامات انجام شده در خصوص کاهش بحران آب کاشان اشاره کرد و گفت: کاهش و تعدیل مصرف انشعابات غیرخانگی مانند فضای سبز شهرداری در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفته و مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش پیدا کرده است. البته عمده انشعابات شرکت که بیش از ۸۰ درصد می‌باشد مربوط به انشعاب خانگی است که انتطار داریم همشهریان ‌‌نهایت دقت و سعی خود را در صرفه جویی و کاهش مصرف انجام دهند تا انشاءالله تابستان امسال را نیز مانند سال‌های قبلی بدون قطعی آب پشت سر بگذاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز