خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کاشان؛

برداشت گیلاس در باغات شهرستان کاشان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۸۰۶

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کاشان، از آغاز برداشت گیلاس در باغات شهرستان کاشان خبر داد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کاشان از آغاز برداشت گیلاس در باغات شهرستان کاشان خبرداد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر گفت: بالغ بر۷۲ هکتار از باغات بارور شهرستان کاشان به گیلاس اختصاص دارد.

مهندس کافی‌زاده عملکرد این محصول را ۱۲ تن در هکتار و درآمد ناخالص حاصل از آن را با وجود ۲۰ ٪ سرمازدگی در سال جاری، بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد این محصول تابع ارقام، الگوی کشت، تغذیه و مبارزه با آفات و امراض است.

به گفته وی بالغ بر ۳۰ درصد از ۸۱ هکتارباغات گیلاس منطقه کاشان به روستای رهق تعلق دارد که از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین گیلاس در منطقه کاشان است.

کافی‌زاده ارزش افزوده بالای گیلاس به دلیل مرغوبیت وکیفیت، این محصول را دارای توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری دانست و تاکید کرد: گیلاس کاشان از جمله محصولاتی است که ارزش سرمایه گذاری برای آن وجود دارد.

وی مدت زمان برداشت گیلاس از طریق روش‌های سنتی «استفاده از کارگر» در منطقه کاشان را حدود دو ماه اعلام کرد و گفت: به ازای هر هکتار باغ گیلاس ۵۰ نفر روز کارگر فصلی از این طریق مشغول به کار می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز