خبرگزاری کار ایران

مجری طرح کلان رصدخانه ملی:

سرمایه اجتماعی مهم‌ترین عامل توسعه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۷۹

مجری طرح کلان رصدخانه ملی گفت: نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی، مهم‌ترین عامل توسعه کشور در تمامی زمینه‌ها است.

مجری طرح کلان رصدخانه ملی گفت: نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی مهم‌ترین عامل توسعه کشور در تمامی زمینه‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، پروفسور رضا منصوری در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان توجه بیشتر به سرمایه اجتماعی را لازم دانست و افزود: متاسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی، سرمایه اجتماعی در ایران هدر می‌رود و به‌درستی آنرا هزینه نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل تفکر و پرورش استعدادهای جوانان است اظهار داشت: استفاده نادرست از نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی، ۹۰ درصد استعدادهای جوانان در ایران به خوبی مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد.

وی کسب مهارت و ارائه رشته‌های کارآفرینی و متناسب با بازار کار را در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: برای کارهای علمی و تحقیقاتی بایستی جذابیت وجود داشته باشد.

پروفسور منصوری به تاسیس رصد خانه ملی در کاشان اشاره و خاطر نشان کرد: با تاسیس آن پیشرفت‌های وسیعی برای جایگاه علمی کشور به دنبال خواهد داشت.

پروفسور منصوری ایجاد پژوهشکده رصد خانه ملی را برای ارائه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی منجمان و علاقمندان به علم نجوم لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: برای ایجاد این مرکز مطالعات زمین‌شناسی، جامعه‌شناسی و انجام کارهای تحقیقاتی لازم است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم کشور در علم، فناوری و تجاری سازی یافته‌های علمی متحول شود راهی جز این نداریم که در طرح‌های کلان علمی سرمایه گذاری و نظارت کنیم.

در این نشست برخی اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان نیز نقطه نظرات خود را در خصوص پژوهشکده رصدخانه بیان داشتند.

اجرای طرح رصدخانه ملی ایران از بهمن سال۱۳۸۲ با تشکیل کمیته‌ای به نام کارگروه رصدخانه ملی در معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز و در آبان ماه سال ۱۳۸۵ این طرح به پژوهشگاه دانش‌های بنیادی واگذار شد.

این رصدخانه در ارتفاع ۳ هزار و ۶۰۰ متری قله «گرگش» در روستای کامو در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کاشان ساخته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز