خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قمصر در گفتگو با ایلنا؛

راه حل رذایل اخلاقی درجامعه، ایجاد و احیای محبت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۱۷

با توجه به اینکه درسایه محبت چشمه‌های معرفت به سوی معبود باز می‌شود و راه حل رذایل اخلاقی در جامعه نیز ایجاد و احیای محبت است بایستی محبت را به عنوان ملاک روابط اجتماعی و زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه قمصر گفت: با توجه به اینکه درسایه محبت چشمه های معرفت به سوی معبود باز می شود و راه حل رذایل اخلاقی در جامعه نیز ایجاد و احیای محبت است بایستی محبت را به عنوان ملاک روابط اجتماعی و زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسام ابوالقاسم ارمی، امام جمعه شهر قمصر، پایتخت گل و گلاب ایران، عصر روز گذشته در حاشیه همایش قدر(قرآن در روستا) در باغ پرندگان قمصر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان همایش قدر در باغ پرندگان قمصر کاشان گفت: واقعا این همایش با حضور نخبگان قرآنی که به همت فرمانداری ویژه کاشان برگزارشد بسیار ارزشمند بود.

وی برگزاری همایش قدر در باغ پرندگان قمصر کاشان را طلیعه ای برای ورود به محضر مبارک قران و نشر معارف قرانی دانست و گفت: خوشبختانه در عرصه قرائت، حفظ و تجوید قرآن موفق بوده ایم ولی در عرصه عمل قرآن مهجور واقع شده است.

ارمی قرآن را کتاب رشد و هدایت انسان‌ها دانست و گفت: انتظار می رود در عرصه عمل نیز قرآن را به گونه ای در زندگی مان کار بردی پیدا کند که کتاب هدایت و رشد جامعه باشد.

امام جمعه قصر در پاسخ خبرنگار ایلنا در کاشان مبنی براینکه چرا محبت در جامعه کنونی فراموش شده است. گفت: در بحثمحبت نکته علمی خوبی را اشاره فرمودید و بنده هم به عنوان یک امام جمعه در میان مردم و قشر جوان شاهد این خلع هستم.

وی تصریح کرد: چون محبت حرف اول را در جامعه می زند با کمترین محبت آمیخته به ارزشها می توانیم افراد زیادی را جذب کنیم.

وی بنا بر روایات قرآنی انسانها را محبوب‌ترین افراد نزد خدا دانست و گفت: چون انسان‌ها مخلوف خدا هستند همه باید آنها را دوست داشته باشیم اگر خدا را دوست داریم فعل خدا را هم باید دوست داشته باشیم.

ارمی با تاکید بر اینکه محبت را بایستی به عنوان ملاک روابط اجتماعی و زندگی خود قرار دهیم. گفت: درسایه محبت چشمه های معرفت هم به سوی معبود باز می شود.

امام جمعه قمصر راه حل رذایل اخلاقی در جامعه را ایجاد و احیای محبت دانست و گفت: محبت موجب تدوام زندگی زنا شویی می شود.

گفتنی است برای اولین بار در کاشان همایش بی نظیر قدر(قرآن در روستا) بنابر ابلاغیه دفتر امور روستایی استانداری اصفهان به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان روز جمعه، ۱۳ تیرماه با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان، فرماندار نطنز و بادرود، معاون عمرانی و کارشناسان فرمانداری ویژه کاشان، روسای ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، قاریان ممتاز کشوری، اعضای شورای اسلامی و امام جمعه شهر فمصر پایتخت گل و گلاب ایران، بخشداران، دهیاران منطقه کاشان و مدیران اجرایی این مسابقات از شهرستان‌های شمال استان اصفهان در تالار کوهستان قمصر کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز