خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرکل ورئیس اداره بهزیستی کاشان

اشتغال افراد غیربومی درکاشان موجب بروز آسیب های اجتماعی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۳۷۲

هرچند شورای فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان کاشان تلاش های زیادی برای کاهش مواد مخدر نموده اند ولی اشتغال افراد غیربومی درشهرستان کاشان موجب بروز آسیب های اجتماعی و افزایش مواد مخدر در این شهر شده است

معاون مدیرکل ورئیس اداره بهزیستی کاشان گفت: هرچند شورای فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان کاشان تلاش های زیادی برای کاهش مواد مخدر نموده اند ولی اشتغال افراد غیربومی درشهرستان کاشان موجب بروز آسیب های اجتماعی و افزایش مواد مخدر دراین شهر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «دکتر امین عسگری» شامگاه روز گذشته بیستم خرداد ماه در همایش باشگاه مثبت ایدز نوید کاشان که در سالن فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزارشده بود، ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی(عج)، راه اندازی مرکز کاهش آسیب و باشگاه مثبت ایدز در شهرستان کاشان را گامی مثبت در جهت پیشگیری از بروز این بیماری خطرناک دانست و گفت: این مرکز که مدت دوسال است فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده توانسته ضمن کمک به مبتلایان بیماران ایدزی و شناسایی پاتوق های مراکز تزریق معتادین، کمک های حمایتی خوبی را به این عزیزان ارائه نماید.

عسگری وجود افراد معتاد تزریقی را یک بمب دونده و موجب بیماری های واگیر دار در شهرستان کاشان دانست و گفت: مرکز کاهش آسیب و باشگاه مثبت ایدز در شهرستان کاشان با شناسایی این محل ها توانسته کمک های فراوانی در اموزش و پیشگیری و حمایت از بیماری های واگیر دار داشته باشد.

وی از تاسیس دو کمپ جدید دارای مجوز رسمی فعالیت در آینده نزدیک خبرداد و گفت: با راه اندازی این دو مرکز تعداد کمپ های رسمی و دارای مجوز این شهرستان به ۴ کمپ افزایش خواهد یافت.

عسگری از شهرستان کاشان به عنوان یکی از قدیمی ترین، بزرگترین شهرها و قلب کشورنام برد. گفت: با وجود داشتن تمام پتانسیل های استان شدن کاشان و اینکه شورای فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان کاشان تلاش های زیادی را برای کاهش مواد مخدر نموده اند ولی قرار گرفتن کاشان در ترانزیت شمال و جنوب کشور و اشتغال افراد غیربومی دراین شهرستان موجب بروز آسیب های اجتماعی و افزایش مواد مخدر دراین شهر شده است.

رئیس اداره بهریستی شهرستان کاشان ازتوزیع پکیج و شروع آموزش نحوه بروز بیماری ایدز در مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی با کمک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان جهت توانمندی و مهارت آموزی آنها خبرداد و گفت: این طرح علاوه براینکه در آموزش و پرورش کاشان شروع شده در کلیه محلات نیز در حال اجرا است.

وی مصرف متادون و داروهای ترک اعتیاد در مدت زمان طولانی در پاک کردن معتادان را کار ساز ندانست و گفت: متاسفانه مصرف طولانی دارو در مراکز ترک اعتیاد ترک اعتیاد نیست بلکه محل بازاریابی فروش دارو است.

وی با بیان اینکه یک معتاد تزریفی به علت مصرف سرنگهای چندین بار مصرف مبتلا به بیماریهای گوناگون است. گفت: خوشبختانه باشگاه مثبت ایدز نوید کاشان نسبت به شناسایی، حمایت و آموزش اینگونه معتدان که بیماریها را به جامعه و خانواده ها انتقال می دهند اقدامات خوبی را انجام داده است.

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان مبارزه وپ یشگیری با اعتیاد را مستلزم عزم ملی و همگانی دانست و گفت: با توجه به اینکه اعتیاد باعثقتل، خود کشی، دیگر کشی، تجاوز، بی غیرتی و بروز همه آسیب های اجتماعی می شود همگان باید درپ یشگیری از این بلای خانماسور گام جدی بردارند.

در ادامه محمود نعمتیان مسئول بیماری های واگیردار در کاشان نیز با ارائه تاریخچه ای از پیدایش ایدز از ابتدا تا کنون و راه های انتقال ویروس ایدز گفت: سه راه اصلی انتقال ویروس ایدز از طریق خون و فرآورده های خونی است که از این راه با اقداماتی که در سطح کشور صورت گرفته است انتقال ایدز از راه خون در ایران به صفر رسیده است.

وی دومین راه انتقال اصلی ویروس ایدز را از طریق روابط نامشروع جنسی دانست و گفت: پایبندی به اصول خانواده، جلوگیری از بی بند و باری، تاکید بر روابط جنسی کنترل شده و تاکید بر قدرت نه گفتن در جامعه است که اگر این روند کنترل شود موج سوم ایدز نیز کنترل خواهدشد.

نعمتیان از طریق مادر آلوده به ویروس ایدز به کودک را نیز سومین راه اصلی انتقال این ویروس اعلام کرد و یاد آورشد: در این زمینه به پیشرفت های خوبی رسیده ایم و امسال در کاشان اولین کودک از مادر مبتلا به ایدز در کاشان سالم متولد شد.

وی تدوین یک برنامه استراتژیک توسط ۱۰ وزارتخانه در کشور و همکاری این وزارتخانه برای ریشه کنی این بیماری در کشور را موثر دانست.

مسئول بیماری های واگیردار در کاشان از آموزش و اطلاع رسانی، کاهش آسیب در مراکز و مشاوره و مراقبت را سه بر نامه استراتژیک مهم در مهار بیماری ایدز اعلام کرد.

همایش باشگاه مثبت نوید ایدز در کاشان به همت اداره بهزیستی این شهرستان، همکاری خیرین و موسسه های تحت پوشش این اداره با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان، تعدادی از مسئولین ادارات، نهادهای دولتی، روحانیون و خانواده های مبتلایان به ایدز در سالن فرهنگ اداره ارشاد کاشان همراه با جشن میلاد حضرت مهدی(عج) برگزارشد.

لازم به ذکراست درحاشیه این مراسم آثار و توانمندی های مبتلایان به ایدز در کاشان در زمینه نقاشی و هنرهای دستی در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز