خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کاشان

اجرای طرح شهربان در شهرداری کاشان

کد خبر : ۱۷۳۴۸۵

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کاشان از اجرای طرح " شهربان " در شهرداری کاشان خبر داد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کاشان از اجرای طرح " شهربان " در شهرداری کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان حسن نعناکار در گفتگو با خبرنگاران، ساخت و سازهای غیر مجاز را از پرحاشیه ترین مباحثشهری خواند و افزود: ساخت و سازهای شهری به صورت غیر قانونی و بدون نظارت کارشناسانه نه تنها موجب آسیب رساندن به سیما و منظر شهری می شود بلکه روند شهرسازی را هم با مشکل مواجه می کند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح شهربان هم اکنون به عنوان یکی از مهم ترین الویت های این معاونت است خاطر نشان کرد: پیشگیری از تبعات منفی ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز به لحاظ فنی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

به گفته وی، جلوگیری از رشد افقی شهر و همچنین پیشگیری از ساخت و سازهای بدون ضابطه و قانون در سطح شهر از دیگر اهداف این طرح می باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از طریق بخش خصوصی انجام می شود، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و ضرورت رعایت قوانین و ضوابط شهرسازی و معماری در قالب طرح های پیشگیرانه را مورد تاکید قرار داد.

نعنا کار همچنین از صدور دفترچه راهنما و ضوابط طراحی نمای مسکونی ساختمانها در شهر کاشان خبر داد و افزود: با صدور این دفترچه مالک موظف به رعایت ضوابط معماری و شهرسازی در نماهای ساختمانی است.

وی در ادامه افزود: رعایت ضوابط و مقرارت نمای ساختمان در نحوه ساخت درب و پنچره، خط بام و آسمان، مصالح و رنگ، فرم، سبک معماری، نماد گرایی از مهم ترین ایتم های این طرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز