خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

رفتار و منش اساتید بر دانشجویان زمینه ساز تغییرات بزرگ در زندگی آنان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۳۵۱

تعلیم دانش و تخصص به دانشجویان و افزایش محفوظات آنان صرفاً رسالت استاد و مقام استادی نیست، بلکه رفتار و منش اساتید بر دانشجویان تاثیر گذار و زمینه ساز تغییرات بزرگ در زندگی و آینده آنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تعلیم دانش و تخصص به دانشجویان و افزایش محفوظات آنان صرفاً رسالت استاد و مقام استادی نیست، بلکه رفتار و منش اساتید بر دانشجویان تاثیر گذار و زمینه ساز تغییرات بزرگ در زندگی و آینده آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «محمد حسین اعرابی» در آیین بزرگداشت گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید مطهری و روز استاد در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این مطلب به تبیین جایگاه شغل معلمی در جامعه و نقش تعلیم و تربیت اساتید تصریح کرد: برگزاری این آیین علاوه بر تکریم و بزرگداشت مقام معلم و استاد، فرصتی برای یادآوری وظایف معلمی و رسالت خطیر آن می‌باشد.

اعرابی، با اشاره به اینکه در سوره علق پس از ستایش خداوند به عنوان خالق و آفریدگار هستی، هنر علم و تربیت را به بشریت یادآور می‌شود، اظهار داشت: معلمی یکی از افتخارات ماست.

وی، ضمن اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) «شغل معلمی، شغل انبیاء است» گفت: وجه اشتراک بین معلمان و پیامبران این است که هر دو در یک جبهه و در راه روشنگری و آگاهی بخشی انسان‌ها و رهانیدن آنان از ظلمت، جهالت و نادانی انجام رسالت می‌نمایند.

اعرابی، با بیان اینکه توسعه کمی در سال‌های گذشته مورد توجه دانشگاه بود، گفت: توسعه کیفی در حوزه آموزشی اولویت در حال حاضر این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن اشاره به استقبال از پیشنهادات و نظرات همکاران دانشگاهی در پیشبرد برنامه‌های دانشگاه به عنوان یک اصل مورد اعتقاد خویش یادآورشد: همه حوزه‌های دانشگاه با حوزه آموزش در ارتباط هستند و باید در همه زمینه‌ها از تجارب و نظرات اعضای هیات علمی بهره برد.

وی، با تقدیر و تجلیل از زحمات و تلاش‌های اعضای هیات علمی دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: برنامه‌ها و ماموریت‌های دانشگاه در جهت قطب علمی شدن پیش رود.

رئیس دانشگاه، علوم پزشکی کاشان در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای برنامه تحول سلامت را یک طرح ملی و بزرگ دانست و افزود: اجرا شدن این برنامه منجر به تحول جدی و بزرگ در سلامت کشور است که این مستلزم مشارکت و تعامل اساتید و متخصصان است تا این برنامه با کیفیت بالا انجام شود.

رضا رزاقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تبریک روز استاد، به بیان سخنانی در این خصوص پرداخت.

گفتنی است در این آیین با اهداء لوح تقدیر و هدیه به رسم یادبود، از ۱۱ نفر از اعضای هیات علمی نمونه و ۱۱ نفر از اعضای هیئت علمی ارتقاء یافته در سال ۹۲ تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز