خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان قدیم و جدید آموزش و پرورش کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۲۹۰

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان از تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان قدیم و جدید و عدم پرداخت مطالبات قانون نظام خدمات کشوری به بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان انتقاد کرد.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان از تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان قدیم و جدید و عدم پرداخت مطالبات قانون نظام خدمات کشوری به بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان انتقاد کرد.

«نظام اکرمیان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان ضمن انتقاد از کمبود امکانات درمانی مناسب و محدودیت در پذیرش آزمایشات و رادیولوژی در درمانگاه فرهنگیان این شهرستان گفت: با وجود اینکه بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان دارای بیمه تکمیلی هستند، ولی هزینه رادیولوژی، آزمایش، ویزیت و عینک و دندان را دریافت نمی‌کنند.

وی از صدور کارت منزلت برای ۱۵۰۰ نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان کاشان خبر داد و گفت: جای تاسف است که هنوز این کارت‌های منزلت در کاشان جنبه اجرایی پیدا نکرده است.

اکرمیان از اعزام ۸۵۰ نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش این شهرستان به سفرهای یارانه‌ای و غیریارانه‌ای در سال گذشته خبرداد و گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای به سفر اعزام شدند و ۵۰۰ نفر بدون استفاده از این تسهیلات به سفرهای زیارتی و تفریحی فرستاده شدند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازنشستگی سالانه برای هر بازنشسته آموزش و پرورش مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه سفر اختصاص داده است که از این مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای بازنشستگان و ۱۵۰ هزارتومان برای همسر و یا یکی از فرزندان تخصیص داده است، تصریح کرد: این مبلغ قرار است توسط سازمان بازنشستگی کشوری در سال جاری به ۶۰۰ هزار تومان افزایش داشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان همچنین از اعزام تورهای گردشگری زیارتی و تفریحی بازنشستگان آموزش و پرورش این شهرستان به شهرستان‌های شمالی کشور، قشم، کردستان در سه سال گذشته خبرداد و گفت: در سال جدید نیز ۸۴ نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان در قالب تور گردشگری به شهرستان خوانسار اعزام شدند.

وی، تقویت روحیه نشاط، بازیابی شور و نشاط، ایجاد سلامت روحی و روانی، دوری از افسردگی و جلوگیری از فرسودگی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری تورهای گردشگری و سفرهای زیارتی تفریحی بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان اعلام کرد و گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته معلم به منظور تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش این شهرستان سه مراسم ویژه به ترتیب هفته گذشته با برگزاری مراسم جشنی با حضور این عزیزان با صرف ناهار در رستوران فرهنگیان، تجلیل از آن‌ها در گلزار شهدا ء دارالسلام این شهر و امروز برگزاری مراسم بسیار پرشکوه به منظور تجلیل از بازنشستگان در مدرسه کتابچی برگزار شد.

اکرمیان در ادامه بازنشستگان را در کهولت سن نیازمند مراقبت‌های ویژه بهداشتی و درمانی از طریق استفاده از خدمات بیمه‌ای به ویژه خدمات بیمه طلایی بازنشستگان و افراد تحت تکفل دانست و بیان داشت: بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ تا مبلغ چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه درمان را پوشش داده و خدمات دارویی، ویزیت، آزمایش و رادیولوژی را تحت پوشش ندارد.

وی، بیمه طلایی بازنشستگان آموزش و پرورش بدون افراد تحت تکفل را یکی از مشکلات بیمه طلایی بازنشستگان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، بیمه طلایی تنها هزینه‌های بستری را شامل می‌شود و هزینه‌های بیماران سرپایی را پرداخت نمی‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان در ادامه از عدم پرداخت مطالبات قانون نظام خدمات کشوری به بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان ابراز تأسف کرد و گفت: مطالبات هر یک از بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان بین دو تا سه میلیون تومان است که بعد از ۶ سال تاکنون پرداخت نشده است و تنها به پرداخت قطره چکانی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بسنده شده است. این مبلغ کارمزد این همه سال نیست.

اکرمیان تعداد بازنشستگان آمورش و پرورش کاشان را بیش از ۲۷۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹۰۰ نفر زن و ۱۸۰۰ نفر مرد و تعداد ۲۷۰ نفر فوتی هستند.

وی میانگین دریافتی حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان را ۷۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در سال جاری ۱۰۴ نفر از فرهنگیان این شهرستان بازنشسته شده‌اند که از این تعداد دو نفر آن‌ها ۳۰ سال پیش شهید شدند و دونفر فوتی که یک نفرخانم و یک نفر آقا هستند.

کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان کاشان در حال حاضر بیش از دو هزار نفر عضو بازنشسته و وظیفه‌بگیر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز