خبرگزاری کار ایران

مدیر دبیرستان نمونه دولتی نوریان کاشان:

بازارچه کارآفرینی و خلاقیت دانش آموزان دبیرستان نوریان کاشان گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۲۰

مدیر دبیرستان نمونه دولتی نوریان کاشان از برپایی بازارچه خلاقیت و کارآفرینی دانش آموزان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در این واحد آموزشی خبر داد.

مدیر دبیرستان نمونه دولتی نوریان کاشان از برپایی بازارچه خلاقیت و کارآفرینی دانش آموزان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در این واحد آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «فریده مردانی» در گفتگو با خبرنگاران گفت: هدف از برپایی این بازارچه، تقویت روحیه خودباوری و ضرورت آشنایی دانش آموزان دختر با مهارت‌های حرفه‌ای و صنایع دستی برای کمک به اقتصاد خانواده و کشور است.

به گفته وی، غرفه‌های صنایع دستی، آثار معرق، صنایع چوب، پرورش گلهای تزئینی و آپارتمانی، مواد غذایی، کیک و شیرینی، عروسک دوزی، شمع سازی، گل سازی، بسته بندی و فرآوری مواد غذایی در بازارچه دایر شده است.

وی اظهار داشت: در این بازارچه دانش آموزان با مفاهیمی چون کارآفرینی، مشاغل خانگی، بازار یابی، خود اشتغالی آشنا شده و به مدت دو روز مدیریت فروش، مدیریت بازاریابی را تمرین می‌کنند.

یک مدرس کارآفرینی گفت: استقلال و خودکفایی زمانی در کشور اتفاق می‌افتد که کارآفرینان و نوآوران در نظام آموزشی امکان رشد و پرورش پیدا می‌کند.

معصومه بلندی افزود: باید این باور را برای دانش آموزان تبیین کنیم که یک جامعه توسعه یافته نیازمند نیروی انسانی خلاق است و نیروی تحصیل کرده جویای کار، نماد توسعه یافتگی نیست و مهارت‌های حرفه‌ای یک ضرورت برای مشارکت فعال زنان در جامعه است.

وی اظهار داشت: یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشور‌ها، میزان مشارکت زنان است و اکنون نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است زیرا زن به عنوان نیروی فعال و سازنده، تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.

کار‌شناس خلاقیت و کارآفرینی دبیرستان نمونه دولتی نوریان کاشان گفت: برنامه پنجم توسعه بر جذب دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تا رسیدن به ۴۶ درصد تاکید دارد و براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت باید روحیه کارآفرینی و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای و مهارتی و هنری را که زمینه ساز کار مولد است در دانش آموزان ایجاد کند.

«صدیقه فتال‌پور» افزود: یکی از اهداف سند تحول این است که دانش آموزان با درک مفاهیم اقتصادی از جمله کارآفرینی، هر کدام دست کم یک مهارت مفید برای تامین معاش حلال داشته باشند و در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت بتوانند زندگی خود را تامین و امور خانواده را اداره کنند.

به گفته وی، اگر آموزش کارآفرینی در مدارس سراسر کشور توسعه یابد، با تربیت نیروهای خلاق و ماهر، آینده کشور ساخته می‌شود. البته موانعی نیز در این مسیر وجود دارد.

وی تصریح کرد: هنرستان‌های کشور از نظر امکانات ضعیف است، برای گرایش دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز همچنان مقاومت‌هایی وجود دارد به طوری که دانش آموزان بیشتر به سمت رشته‌های نظری مایل هستند.

فتال‌پور تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها حتی برخی مدیران و معلمان نیز پیرو این تفکر سنتی‌اند که دانش آموزان ضعیف باید رشته‌های غیرنظری را انتخاب کنند و وقتی همه این‌ها با هم جمع می‌شود، موانعی را می‌سازد که می‌توان بر سر راه توسعه مهارت آموزی در مدارس تصور کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز