خبرگزاری کار ایران

کارشناس هنری مجتمع آموزشی ناشنوایان شهید خیامی کاشان:

دانش آموزان ناشنوای کاشان با نگاره‌های چوبی، دنیای سکوتشان را شکستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۲۹۹

کار‌شناس هنری مجتمع آموزشی ناشنوایان شهید خیامی کاشان، از گشایش سومین نمایشگاه دنیای سکوت، با آثاری از نگاره‌های چوبی سه هنرجوی این مجتمع آموزرشی خبر داد.

کار‌شناس هنری مجتمع آموزشی ناشنوایان شهید خیامی کاشان، از گشایش سومین نمایشگاه دنیای سکوت، با آثاری از نگاره‌های چوبی سه هنرجوی این مجتمع آموزرشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «امیرحسین رهبری» در آیین گشایش این نمایشگاه در نگارخانه آزادی کاشان افزود: معرفی مدارس مخصوص آموزش معلولان، نمایش توانمندیهای این گروه از افراد جامعه و زمینه سازی حضور موثر آن‌ها در اجتماع از جمله اهداف برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان مرکز شهید خیامی است.

وی اظهار داشت: باید بپذیریم که معلولان با محدودیت‌هایی روبرو هستند اما این باور را باید در آن‌ها تقویت کنیم که نگذارند محدودیت، مانع از ایفای نقش آن‌ها و شکوفایی توانمندیهای نهفته آن‌ها شود.

وی تصریح کرد: با برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی تلاش می‌کنیم با حضور خود معلولان، نگرش جامعه به ویژه خانواده‌ها نسبت به افراد معلول را اصلاح کنیم تا خانواده‌ها به جای نگهداشتن فرزندان خود در خانه، از خدمات مراکز آموزشی خاص معلولان استفاده کنند.

به گفته وی، در این نمایشگاه ۲۵ تابلو از دست ساخته‌های «ابوالفضل حیدریان»، «امیرحسین شکوهی» و» ابراهیم ترکی» سه هنرجوی مجتمع ناشنوایان شهید خیامی در رشته‌های معرق چوب، منبت و آینه ارائه شده که در روز آخر، به نفع کمک به امر آموزش معلولان، آثار به مزایده گذاشته خواهد شد.

مدیر مجتمع آموزشی شهید خیامی کاشان گفت: آموزش معلولان جامعه باید از کودکی در مکان خاص و با هدایت مدرسان و مربیان متخصص انجام شود، و مسوولان نیز با درک این شرایط، توجه و برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

» کبری اسماعیل بیگی «، در آیین گشایش دنیای سکوت دانش آموزان ناشنوای کاشان افزود با توجه به ایجاد کارگاه کاردرمانی در این مرکز و همچنین استقبال شهروندان، با کمبود فضای فیزیکی روبرو هستیم که مسوولان مربوط در جهت دفاع از حقوق این گروه از افراد جامعه برای رفع آن باید اقدام کنند.

وی با تجلیل از مشارکت نیکوکاران تصریح کرد: باید زمینه حضور فعال معلولان در جامعه را فراهم کرد و خوشبختانه خیران و نیکوکاران کاشانی در این مسیر، فعال‌تر و پیشگام‌تر از مسوولان حضور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: اگر خانواده‌ها، استعدادهای فرزندان خود را باور کنند، معلولان با فراگیری آموزش‌های مهارتی می‌توانند، وارد بازار کار حرفه‌ای شده و ایفای نقش کنند.

وی اظهار داشت:: در این نمایشگاه، بخش کوچکی از توانمندی دانش آموزان مظلوم ناشنوا عرضه شده است تا جامعه را به تامل دعوت کند که فرزندان خود را بیشتر از گذشته باور کنند.

اسماعیل بیگی گفت: به منظور استفاده از توانمندی دانش آموزانی که از این مدرسه فارغ التحصیل می‌شوند، کانون ناشنوایان کاشان تشکیل شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نمایشگاه نگاره‌های چوبی دانش آموزان ناشنوای هنرستان شهید خیامی کاشان از روز دهم تا شانزدهم اردیبهشت در محل نگارخانه آزادی کاشان واقع در ابتدای خیابان سعیدی برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز