خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان:

روزنامه‌ای برای کاشان منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۶۱

ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: شهرداری کاشان تلاش می کند تا با طی کردن فرآیند قانونی اولین روزنامه کاشان را منتشر نماید.

ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: شهرداری کاشان تلاش می‌کند تا با طی کردن فرآیند قانونی اولین روزنامه کاشان را منتشر نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «محمد علی فرجی» در گفتگو با خبرنگاران افزود: توانمند‌ها و ظرفیت‌های کاشان بزرگ فرا‌تر از انتشار یک روزنامه است ولی مهم اولین قدم است که مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری کاشان مطالعات اولیه آن را انجام داده و هم اکنون فرآیند اجرایی پیگیری می‌شود.

وی این اقدام را در راستای منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ عزم ملی دانست و یادآور شد: تحقق انتشار روزنامه برای برجسته کردن فعالیت‌های اقتصادی و پروژه‌های بزرگ عمرانی از یک سو و از سوی دیگر اقدامی فرهنگی است.

فرجی گفت: افراد برجسته کاشانی در زمان‌های دور پرچمدار انتشار روزنامه در کشور را به دوش کشیده و شایسته است اکنون نیز دردمندان و دغدغه داران این عرصه پا به میدان گذشته و از این حرکت بزرگ فرهنگی پشتیبانی نمایند.

وی تصریح کرد: رویکرد این مرکز توجه به چند صدایی در عرصه رسانه است و انتشار روزنامه از طرف شهرداری کاشان به معنای انحصار خبر نیست و شهرداری کاشان همچنان از مجموعه‌های فعال در این عرصه حمایت نموده و چشم به راه اطلاع رسانی مناسب و نقدهای سازنده عزیزان عرصه اطلاع رسانی می‌باشد.

فرجی تأکید کرد: البته رویکرد شهرداری در ارتباط با رسانه تغییرات اساسی نموده و حمایت‌ها در جهت توانمند کردن فعالان این عرصه متمرکز خواهد شد.

وی یادآور شد: تکنولوژی‌های جدید، تغییر سلایق مخاطب و نیازهای جدید شهروندان پاسخگویی شایسته طلب می‌کند و اصرار بر شیوه‌های سنتی در اطلاع رسانی چیزی جز اتلاف هزینه و بدبین کردم همشهریان در پی نخواهد داشت.

فرجی گفت: اطلاع رسانی و نقش رسانه در جامعه را دو مقوله متفاوت و متمایز از هم است و معتقدیم با اختلاط این دو حوزه رسالت خود را در مسائل فرهنگی مخدوش نموده‌ایم.

وی «آگهی» دادن به نشریات را به عنوان حمایت از آنان را امری نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر قرار بودن با دادن «آگهی» به نشریات باعثتوانمندی آن‌ها می‌شدیم با وضعیت فعلی مواجه نمی‌شدیم که رسانه‌های حداقلی در این عرصه با کمترین رمق در حال انتشار می‌باشند.

فرجی طراحی سیستم توجه به تولید محتوا از سوی فعالان این عرصه را به عنوان رویکرد جدید مدیر مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل ذکر کرد و گفت: این سیستم که بر اساس آخرین دستاوردهای رسانه‌ای تدوین شده و متناسب با شرایط منطقه بومی شده است جایگزین مناسب نگاه سنتی است و به زودی رونمایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: با فعال شدن این سیستم نه تنها شاهد توانمند شدن رسانه‌های محلی خواهیم بود بلکه خوراک مناسب چند روزنامه به صورت همزمان در کاشان فراهم خواهد شد.

فرجی یادآور شد: عرصه رسانه نیاز به یک نگاه جدید و خلاق دارد تا ضمن آسیب‌شناسی مشکلات تلاش کنیم میدان برای فعالان جوان این عرصه باز شده و محتوای غنی و عالی برای رسانه‌های مکتوب و مجازی آماده نماییم.

وی هزینه‌های این روش را بسیار کمتر از روش‌های سنتی دانست و گفت: استفاده از اصول علمی و فرصت‌های موجود باعثخواهد شد ضمن ارتقا کار هزینه‌ها را کاهش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز