خبرگزاری کار ایران

عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان:

اقدامات فرهنگی با حمایت مسئولین به نتیجه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۴۹

نامگذاری یکی از کوچه‌های شهر اصفهان با نام مشفق کاشانی و خیابان‌های آن با نام شاعران و هنرمندان کاشانی دال بر فرهنگ مردمان این خطه دارد.

«عبدالرضا مدرس‌زاده» به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نامگذاری یکی از کوچه‌های شهر اصفهان با نام مشفق کاشانی و خیابان‌های آن با نام شاعران و هنرمندان کاشانی دال بر فرهنگ مردمان این خطه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان وی، نامگذاری خیابان‌ها، معابر و کوچه‌های شهر کاشان با نام شاعران، هنرمندان و بزرگان کاشانی را از مهترین اقدامات اساسی در شهری با تمدن و فرهنگ چندین ساله دانست و افزود: نامگذاری سهراب سپهری، استاد منشی کاشانی و ده‌ها و صد‌ها هنرمند کاشانی بر روی تابلوهای شهر کاشان خالی است.

به گفته وی، کاشان برند‌ها، امکانات و استعدادهای بسیار بالایی دارد که کمرنگ و حتی گمنام است و در این باب است که اصفهان پیشتاز شده است.

مدیر عامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان، در ادامه اذعان داشت: اقدامات فرهنگی با همکاری و همدلی و حمایت مسئولین به نتیجه می‌رسد که این مهم در اصفهان به خوبی قابل توصیف است.

مدرس‌زاده تاکید کرد: برخی مسئولین شهرستان کاستی‌های حوزه مدیریت خویش را که ناشی از بی‌برنامگی و حتی بی‌کفایتی است، زیر سایه وابستگی مرکز استان پنهان می‌کنند.

وی گفت: فرهیختگی و فرهنگی بودن مردمان این شهر، نتیجه‌اش برگزاری هفته فرهنگی بزرگداشت بین المللی اصفهان است.

به گفته وی، برگزاری همایش‌هایی چون آخوند کاشی و فیض کاشانی مخاطبان و طرفداران خاص خود را دارد که بایستی در کنار برگزاری چنین همایش‌های معنوی و با فضیلت نکوداشت کسانی چون سهراب سپهری، کمال الملک و تفضلی نیز در دستور کار مسئولین باشد.

مدرس‌زاده تاکید کرد: در هفته بزرگداشت اصفهان اعلام شده است که خانه استاد علامه همایی به نام خانه فرهنگ و شعر اصفهان به بهره برداری می‌رسد و این نشان از فرهنگ مردمان اصفهان است.

وی، ضمن اشاره به احیای خانه محتشم کاشانی، مصطفی فیضی و خانه‌هایی که از شاعران، بزرگان و ادیبان کاشانی است افزود: احیای خانه‌های این هنرمندان احیای فرهنگی از تمدن کاشان است.

عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: امید است با حمایت و همکاری مسئولین شهرمان بتوانیم به احیای نه تنها خانه‌های افرادی که در ذهن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند باشیم بلکه شهرمان را به تمدن و فرهنگی که همیشه بر زبان‌ها جاری است برسانیم.

مدرس‌زاده، ضمن اشاره به اینکه امسال پانصدمین سال تولد محتشم کاشانی است تاکید کرد: آیا به راستی در کاشان کسی به فکر این موضوع و برگزاری همایش جهانی این شخصیت هست؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز