خبرگزاری کار ایران

به دیار سهراب بیایید و گل برچینید؛

کاشان آماده استقبال از گردشگران در فصل گلابگیری

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۱۶

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از آمادگی پذیرش گردشگران در قصل گلابگیزی دراین شهرستان خبرداد.

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از آمادگی پذیرش گردشگران در قصل گلابگیزی دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش " ایلنا " در کاشان «مهران سرمدیان» از آمادگی شهرستان کاشان برای پذیرش گردشگران در فصل گلابگیری خبر داد وگفت: وجود جاذبه های منحصر به فرد تاریخی و طبیعی و موقعیت ویژه جغرافیایی این منطقه در ناحیه مرکزی و همجواری این شهرستان با پایتخت و مراکز استان های شاخص و میزبانی بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال ۹۳ برای شهرستان کاشان افتخار بزرگی است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان از موفقیت عملکرد این ستاد در نوروز ۹۳ و رضایتمندی گردشگران و میهمانان
نوروزی بر اساس شواهد موجود و نظر سنجی های صورت گرفته خبر داد و این موفقیت را نتیجه همدلی و همکاری سایر ارگانها و اداراتی دانست که در ستاد مذکور عضویت فعالی داشته اند.

وی ادامه داد: شرایط ویژه شهرستان کاشان در فصل بهار و رویش گل در چهار منطقه کوهستانی، باعثتداوم جذب گردشگر در اردیبهشت و خرداد ماه هر سال شده است.

سرمدیان سطح بالای زیر کشت گل، وجود کارگاه های سنتی و صنعتی گلابگیری و تولید عرقیجات سنتی را در کنار دیگر جاذبه های تاریخی منطقه دلیل جذب گردشگران بی شمار داخلی و خارجی دانسته و از هموطنان برای حضور در این شهرستان برای آشنایی بیشتر با آیین گلاب گیری و بازدید از مراسم گل چینی و گلاب گیری سنتی دعوت به عمل آورد.
حجت اله ناصحی پور مسئول گردشگری اداره میراثفرهنگی کاشان و مسئول کمیته نظارت و بازرسی تاسیسات گردشگری ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان نیز از استقبال بالای گردشگران، بویژه تورهای ویژه گلابگیری خبر داد و رزرو کامل بیش از ۱۲۰۰ تخت اماکن اقامتی و پذیرایی شهرستان در این ایام را شاهدی بر این مدعی دانست.
وی استقبال گسترده هموطنان برای اقامت در شهرستان کاشان و کمبود فضای مناسب اقامتی در این ایام را مورد اشاره قرار داد وگفت: اجرای طرح ساماندهی منازل استیجاری و خصوصی توسط شرکت های گردشگری دارای مجوز در بخش های مختلف قمصر، نیاسر و برزک برای رفع نیاز اقامتی این شهرستان ضروری است.
ناصحی پور آماده سازی فضای بناهای تاریخی تحت پوشش این اداره، برنامه ریزی جهت استقرار نیروی انسانی و چینش راهنمای آثار تاریخی در فصل گلابگیری و برگزاری نمایشگاه های ویژه این ایام را از برنامه های خاص ستاد گلابگیری این اداره اعلام نمود.
فصل گلابگیری از اواسط اردیبهشت ماه شروع و تا آخر خرداد ماه ادامه دارد و شهرهای برزک - قمصر - نیاسر از جمله مناطقی هستند که به دلیل وجود زمین های زیر کشت گل و کارگاه های گلاب گیری سنتی و صنعتی هرساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز