خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته سلامت عنوان شد:

آموزش و اطلاع رسانی مهم‌ترین نقش در خود مراقبتی را دارد

کد خبر : ۱۵۹۴۶۹

کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آموزش و اطلاع رسانی مهم ترین نقش در خودمراقبتی و ارتقای سلامت جامعه را دارد.

کار‌شناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آموزش و اطلاع رسانی مهم‌ترین نقش در خودمراقبتی و ارتقای سلامت جامعه را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان مسعود دهقانی در جلسه هم ندیشی بین بخشی با مسولین ادارات شهرستان کاشان، با اشاره به شعار هفته سلامت امسال با عنوان «یک عمر سلامت با خودمراقبتی» افزود: خودمراقبتی، عملی است که در آن، ‏هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به صورت کارآمد از سلامت خود مراقبت ‏کند.

وی، با اشاره به اینکه آموزش همگانی سلامت در خود مراقبتی افراد به منظور حفظ سلامتی آنان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: کاهش بار بیماری‌ها مستلزم ارتقای سطح آگاهی مردم و تغییر رفتار سلامت آن‌ها است.

کار‌شناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه یادآور شد: راهبرد خودمراقبتی، یک ضرورت در برنامه‌های فعلی وزارت بهداشت است که با گسترش این فرهنگ در سایه مشارکت مردمی و همکاری‌های بین بخشی می‌توان در پیشبرد برنامه‌های سلامت جامعه گام موثری برداشت.

دکتر دهقانی، اصلاح روش‌های زندگی برای تأمین سلامتی، تبیین اهمیت سلامت در برقراری «توسعۀ پایدار» و تبیین شعار «انسان سالم؛ محور توسعۀ پایدار» و جلب مشارکت سیاست گذارن، مسئولین و جامعه در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه‌ای سالم را از مهم‌ترین اهداف در این راستا عنوان کرد.

گفتنی است نشست هم اندیشی بین بخشی مسولین ادارات شهرستان کاشان در راستای هرچه بهتر اجرا شدن ابلاغیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تبیین شعار هفته سلامت با حضور مسئولین و نمایندگان ادارات شهرستان کاشان و کار‌شناسان معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

برپایه این گزارش، اعضاء حاضر در این جلسه پیشنهادات و نحوه همکاری در اجرای برنامه‌های هفته سلامت را بیان کردند.

لازم به ذکر است اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت با شعار «یک عمر سلامت، با خود مراقبتی» نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز