خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان؛

سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه‌ای برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۳۷۷

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از برگزاری سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای‹‹ IRAN GDC ۲۰۱۴ ›› در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خبرداد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از برگزاری سومین د دوره مسابقات ملی بازی سازیرایانه ای‹‹ IRAN GDC ۲۰۱۴ ›› در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «منصور دیاری» ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهارداشت: سومین دوره دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای‹‹ IRAN GDC ۲۰۱۴ ›› در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از ۹ تا ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری با شعار‹‹ بازی سازی رایانه‌ای با رویکرد اقتصاد فرهنگ محور›› برگزار می‌شود.

وی افزود: با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای کشور و با حضور ۳۴ تیم ۴ نفره از دانشگاههای مطرح صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، دانشگاه کاشان، دانشگاه مازندران، آزاد اصفهان، فنی حرفه‌ای قم، شهید جباریان همدان، فخر رازی همدان، آزاد واحد آبادان، فنی مهندسی شهید باهنر شیراز و دیگر دانشگاه‌های کشور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار می‌شود.

دیاری با بیان اینکه امسال نزدیک به ۴۰ دانشگاه متقاضی شرکت در مسابقات بودند اما به دلیل عدم ثبت نام تعدادی از دانشگاه‌ها در زمان اعلام شده نتواستند ثبت نام کنند و با مسدود شدن سایت مسابقات از دور مسابقات امسال خارج شدند. گفت: این مسابقات به صورت حضوری و طی مدت ۴۸ ساعته برگزار می‌شود و تیم‌ها با دریافت امکانات مورد نیاز، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا توانایی خود را برای ساخت یک بازی رایانه‌ای به منصه ظهور برسانند.

منصور دیاری،، سرعت عمل، خلاقیت، ابتکار عمل را از ویژگی‌های این مسابقات دانست و گفت: بعد از ۴۸ ساعت، بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده توسط شرکت‌کنندگان در این مسابقات داوری شده و به سه تیم بر‌تر این رقابت‌ها جایزه نقدی ة تندیس مسابقات و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ‹‹ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ›› توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: برگزاری مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای‹‹ IRAN GDC ۲۰۱۴ ›› هم در عرصه فرهنگ سازی بازی‌های رایانه‌ای با ارائه یک محصول فرهنگی اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و هم در عرصه اقتصاد با ساخت بازی‌های یارانه‌ای و عرضه آن به بازارهای آسیایی و حتی جهانی ضمن ایجاد اشتغال در کشور رونق اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.

منصور دیاری ساخت بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ ایرانی را یک نوع جهاد علمی خواند و بر توسعه بازی‌های رایانه‌ای با هدغ اقتصاد فرهنگ محور تاکیدکرد: ساخت بازی‌های یارانه‌ای با الگوی اسلامی مهم‌ترین ابزار در برابر تهاجم فرهنگی غرب و جهادعلمی در عرصه دانشگاهی است.

وی، نوع آوری، کشف استعدادهای خلاق در عرصه بازیسازی، معرفی دستاورد‌ها و توان ملی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، ارتباط بین صنعت و بازار تجارت، دانش و هنر و نو آوری، بسترسازی مراکز علمی دانشگاه‌ها جهت رشد استعدادهای بازی‌سازی مبتنی بر علم و هنر ایرانی اسلامی، ترویج طراحی و ساخت بازی‌های بومی و ملی مبتنی بر ارزش‌های والای معنوی و ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هدف‌گذاری ارتقای میزان انگیزه و اشتیاق دانشجویان و علاقه‌مندان به بازی‌سازی با ایجاد فضایی رقابتی بین دانشگاه‌ها و مراکز ایده‌پردازی و طراحی و تولید بازی در سطح کشور را از مهم‌ترین اهداف برگزاری سومین دوره دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای‹‹ IRAN GDC ۲۰۱۴ ›› در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اعلام کرد.

وی یاد آورشد: سومین دوره دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای‹‹ IRAN GDC ۲۰۱۴ ›› در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان بر خلاف دو دوره گذشته که به بازی‌ها به صورت لیگ یک بعدی و دو بعدی برگزارشد بصورت آزاد برگزار می‌شود و هر تیم می‌تواند در هریک از بازی دو بعدی و یا سه بعدی شرکت کند اما داوران جایزه نقدی، تندیس و لوح تقدیر هیات داوران به سه بازی بر‌تر این مسابقات اهدا خواهد شد.

دیاری با بیان اینکه درمراسم اختتامیه این دور از مسابقات که از ساعت ۱۰ صبح یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار غیاثالدین جمشید کاشانی این دانشگاه با حضور معاونان پژوهشی و فناوری، هماهنگی و مدیران کل حوزه پزوهش سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بازی سازی رایانه‌ای کشور و تیمسار منصوری رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان و نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی برگرار خواهد شد گفت: از همکاری ویزه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاداسلامی، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان طی یک سال درگیری و حمایت مالی و فکری بنیاد ملی باری‌های رایانه‌ای کشور تشکر و قدردانی می‌کنم.

دیاری همچنین از برگزاری چهارمین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای‹‹ IRAN GDC ۲۰۱۴ ›› در سطح بین المللی با حضور کشورهای آسیایی و اسلامی سال آینده در این دانشگاه خبرداد و گفت: حلقه اتصال برگزاری مسابقات رایانه‌ای به صورت بین المللی سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به دلیل آماده شدن زیرساحتهای لازم طی برگزاری دوره‌های قبل است.

سومین دوره دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان کاشان با شعار‹‹ بازی سازی رایانه‌ای با رویکرد اقتصاد فرهنگ محور›› با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور با عنوان ‹‹ IRAN GDC ۲۰۱۴ ›› و با حضور ۳۴ تیم شرکت کننده از دانشگاههای سراسر کشور از ساعت ۹ صبح سه شنبه ۹ اردیبهشت همراه با مراسم افتتاحیه آغاز و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت و با برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت در سالن اجتماعات غیاثالدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با انتخاب تیم‌های بر‌تر، اهداء جوایز و تندیس مسابقات به پایان خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز