خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان

قوه قضاییه قاتل یا قاتلان شهید خلیلی را به اشد مجازات برسانند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۴۲

امام جمعه موقت کاشان کفت: قوه قضاییه قاتل یا قاتلان شهید علی خلیلی را به اشد مجازات برسانند

ایلنا: امام جمعه موقت کاشان کفت: قوه قضاییه قاتل یا قاتلان شهید علی خلیلی را به اشد مجازات برسانند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت الاسلام علی احتشام در مراسم بزرگداشت شهید امر به معروف و نهی از منکر شهید علی خلیلی اظهار داشت: این شهید بزرگوار پس از تحمل یک دوره رنج ناشی از عمل به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ایامی که متعلق به نخستین به مجاهده شهیده امر به معروف و نهی از منکر است پس از دو سال به دیار معبود شتافت.

وی با بیان اینکه شهید خلیلی با شهادت خود به الگویی برای تمام مسئولان و همچنین مردم در زمینه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شد ابراز داشت: این شهید بزرگوار برای حفظ ناموس دین و عمل به فریضه نهی از منکر خود را در معرض خطر و آسیب قرار داد و با با تحمل دو سال رنج و سختی و در نهایت شهادت خویش وظیفه‌اش در قبال پاسداری از احکام و ارزش‌های اسلامی به بهترین نحو
انجام داد و اینک نوبت ما است تا با تأسی از شیوه این شهید نسبت به عمل به تعهدات خود در برابر معارف اسلامی غفلت نورزیم.
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به پیام آیت‌الله مکارم شیرازی مبنی بر رسیدگی دقیق و سریع نسبت به این حادثه عنوان کرد: از همه قوا تقاضا می‌کنیم برای جلوگیری از وقوع معصیت‌ها در جامعه برای فرد یا افرادی که در وقوع این حادثه مقصر بوده‌‌اند اشد مجازات را در نظر گیرد.
احتشام تصریح کرد: برای آن که این حادثه تلخ دیگر تکرار نشود و البته مایه عبرت شود از قوه قضاییه می‌خواهیم قاتل یا قاتلان شهید علی خلیلی را به اشد مجازات برسانند.
وی با بیان اینکه اگر ضعف قانونی نیز در اجرای حکم سریع این حادثه وجود دارد باید توسط مسئولان مربوطه رفع شود گفت: رئیس جمهور محترم نیز می‌توانند با دستور ویژه خویش فرمان پیگیری جدی در این خصوص را صادر کنند.
امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع لقمان و نازل شدن سوره‌ای به نام وی، حکیم بودن و شاکر بودن را جزو ویژگی‌های این انسان برجسته ذکر و عنوان کرد: تفاوت حکیم بودن با عالم بودن در این است که انسان حکیم از علم خود در مقام عمل به بهترین شکل بهره می‌برد و فرد شاکر نیز همه مقدرات الهی را با جان و دل می‌پذیرد.
احتشام به نصیحت‌های لقمان به پسرش نیز اشاره کرد و متذکر شد: سفارش این حکیم برجسته برای زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر در کنار اقامه نماز نشانه اهمیت این دو فریضه الهی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز