خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان خبر داد:

برپائی نمایشگاه مدارک و اسناد مردم‌شناسی در خانه تاریخی بروجردی

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۳۸۱

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد هماهنگی سفر کاشان، از برپائی نمایشگاه مدارک و اسناد مردم‌شناسی در خانه تاریخی بروجردی خبرداد.

ایلنا: سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد هماهنگی سفر کاشان، از برپائی نمایشگاه مدارک و اسناد مردم‌شناسی در خانه تاریخی بروجردی خبرداد.

«مهران سرمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، هدف از برپائی این نمایشگاه را معرفی مدارک و اسناد مردم‌شناسی منطقه کاشان در دوره‌های مختلف، شناسایی هویت مردم با آداب، رسوم و سنن و آشنایی گردشگران با مدارک قابل استفاده این منطقه در زمان‌های قدیم برشمرد.

وی افزود: در این نمایشگاه که تا پایان تعطیلات نوروزی دائر است، بیش از ۵۰ تابلو و قاب عکس با موضوعات مختلف مردم‌شناسی از منطقه کاشان شامل: پوشاک، خوراک، کشاورزی، دامداری، فنون بومی و سنتی، طب سنتی، آئین‌ها و مراسم مختلف و.. در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

سرمدیان گفت: نمایشگاه مردم‌شناسی کاشان با هدف شناسایی هویت مردم منطقه توسط واحد مردم‌شناسی اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در زیرزمین خانه تاریخی بروجردی دائر است.

به گفته وی، مدارک و اسناد مردم‌شناسی، متن‌های بازخوانی شده از دوره‌های مختلف(قاجار، پهلوی و..)، وقف نامه، مصالحه نامه، مهرنامه(مهریه)، شکوائیه، تقسیم ارثدر این نمایشگاه در معرض دید گردشگران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز