خبرگزاری کار ایران

بارش سنگین برف شهر برزک را با مشکل روبرو کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۸۸

بارش بیش از یک متر برف که از عصر روز شنبه تا سحرگاه روز یکشنبه بر زمین نشست وضعیت شهر برزک را کاملا بحرانی نمود.

ایلنا: بارش سنگین برف که از عصر روز شنبه تا سحرگاه روز یکشنبه بر زمین نشست وضعیت شهر برزک را بحرانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان شهردار برزک در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: شهر برزک با وجود مراکز مهمی نظیر دانشگاه پیام نور، حوزه علمیه، بانک‌ها، مدارس، نمایندگی‌های ادارات مختلف، مراکز متعدد صنعتی و گلابگیری و … با ایجاد یک بحران غیر مترقبه فلج می‌شود.

مرتضی والی‌زاده گفت: قطع برق، قطع کلیه سیستم‌های ارتباطی تلفن ثابت و تلفن همراه و عدم ارتباط شبکه‌های قدرتمند رادیویی با مراکز شهرستان از یکسو و مسدود شدن جاده اصلی شهر برزک که طبق معمول روزهای برفی مملو از کامیون‌ها و تریلی‌های سنگ و بونکر‌های سیمان که با تصادف و قیچی شدن تریلی‌ها به طور کلی جاده را مسدود کرده بود از سوی دیگر باعثشد تا ارتباط شهر برزک با خارج به طور کامل قطع شود.

شهردار برزک که خود بیش از ۳ ساعت به علت مسدود بودن مسیر برزک در نزدیکی سعدآباد شاهد بخشی از ماجرا بود گفت: علی رغم پی گیری‌های مستمر مسوولین شهر، بخشدار، و مدیران شهرداری از ساعات اولیه نیمه شب روز یکشنبه متاسفانه به علت بارش سنگین برف و عدم بازگشایی مسیر، این محور با تراکم بالای وسایل نقلیه سبک و سنگین مسدود شد که برخی از مسافران ساعت‌ها مجبور به توقف در اتومبیل خود شدند تا اینکه ساعت ۹:۴۲ دقیقه صبح یکشنبه خودروهای برف روب اداره راه و شهرسازی کاشان توانستند با بازنمودن مسیر، حرکت خودرو‌ها را تسهیل نمایند و این درحالی بود که با تلاش بی‌وقفه پرسنل ومدیران شهرداری برزک به کمک تعدادی از شهروندان در نیمه شب گذشته به بیش از ۱۰۰ خودرو در راه مانده در این محور امداد رسانی و به تعدای از آن‌ها نیز اسکان اضطراری داده شود.

شهردار برزک در ادامه گفت: با توجه به عدم هر نوع ماشین آلات برف روب در شهرداری خوشبختانه پرسنل شهرداری با تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی خود توانستند با استفاده از امکانات محلی تا ظهر روز یکشنبه کلیه مسیرهای اصلی شهر برزک را بازگشایی کنند.

همچنین مشکل برق برزک که از ساعت ۲۱ شامگاه شنبه قطع شده بود با تلاش و پی گیری مسئولین و مساعدت مدیریت محترم اداره برق کاشان در ساعت ۱۳:۳۰ بعد از ظهر روز یکشنبه برطرف شد.

همچنین مشکل خطوط ارتباطی تلفن‌های ثابت و همراه که به علت قطع برق کاملا از کار افتاده بودند ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به حالت عادی برگشت.

شهردار برزک در پایان با اشاره به شرایط اقلیمی شهر برزک در شهرستان کاشان و کمبود ماشین آلات جهت خدمات رسانی مطلوب و به موقع به شهروندان افزود: علی رغم ده‌ها مکاتبه و پی گیری با ستاد مدیریت بحران استان، مدیریت بحران کشور، استانداری اصفهان، فرمانداری ویژه کاشان، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی مبنی بر شرایط بحرانی شهر برزک و نداشتن امکانات و ماشین آلات مورد نیاز و ضروری شهر از جمله: برف روب، لودر، نمک پاش و دیگر تجهیزات و امکانات بازگشایی معابر اقدامی نشده و همیشه در حد یک قول بوده است.

گفتنی است برف برزک که از صبح روز شنبه آغاز شده بود تا ساعت ۲۴ شامگاه شنبه به ۲۵ سانتی متر رسید و بارش ۷۵ سانتی‌متر برف در روز یکشنبه به میزان یک متر رسید.

بارش برف در آخرین روزهای زمستانی در شهر برزک درحالی که کشاورزان منطقه شاهد برداشت گل‌های بنفشه و بیدمشک بودند به علت سنگینی خسارت زیادی را نیز به کشاورزان و گلخانه‌های شهر وارد نمود.

همزمان بر اثر بارش برف و طوفان شدید روز گذشته در شهر قمصر موجب شکسته شدن تعداد زیادی از درحتان و خسارات زیاد مالی به باغات و مزارع این شهر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز