خبرگزاری کار ایران

تیم شودان دانش آموزان نابینای کاشان قهرمان استان اصفهان شد

کد خبر : ۱۵۳۶۲۳

مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی شهید فهمیده کاشان از قهرمانی تیم شودان این واحد آموزشی در مسابقات قهرمانی دانش آموزان نابینای استان اصفهان خبر داد.

ابلنا: مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی شهید فهمیده کاشان از قهرمانی تیم شودان این واحد آموزشی در مسابقات قهرمانی دانش آموزان نابینای استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «حسنعلی هادی» در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در این دوره از مسابقات، پنج تیم بر‌تر مدارس استثنایی استان اصفهان شرکت کردند که تیم آموزشگاه شهید فهمیده کاشان با حضور «سید مهدی سجاد‌زاده» و «محمد خاوری» مقام قهرمانی را کسب کرد.

وی افزود: «محمد خاوری» مدال طلای قهرمانی و «سیدمهدی سجادزاده» مدال برنز مقام سوم مسابقات انفرادی که با حضور ۲۰ ورزشکار در سالن ورزشی شهید سامانی ناحیه ۳ اصفهان برگزار شد، را به دست آوردند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم این جشنواره توسعه و گسترش ورزش در بین دانش‌آموزان استثنایی و ایجاد انگیزه برای حضور آنان در فعالیت‌های ورزشی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت و ارتقا و رشد تربیتی دانش‌آموزان است.

هادی تصریح کرد: نیاز به ورزش در دانش آموزان معلول بسیار بیشتر از افراد سالم احساس می‌شود زیرا آن‌ها را به سطح جامعه می‌کشاند و مستقل می‌سازد، امروزه افراد معلول در سطح وسیعی در فعالیت‌های اجتماعی و مسابقات شرکت دارند و هویت خود را به جامعه شناسانده‌اند. بنابراین فعالیت‌های ورزشی و عملی از جمله رویکردهای مدارس معلولان می‌باشد.

۲۸۰ دانش آموز معلول در شش واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

ورزش «شودان» بازی تنیس روی میز ویژه نابینایان است که توسط دو بازیکن، دو راکت و یک توپ زنگدار انجام می‌شود و بازیکنان با شنیدن صدای زنگ مسیر آن را تشخیص می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز