خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

درمانگاه برزک نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۶۵

درمانگاه در حال ساخت برزک با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی جهت تکمیل نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است که دانشگاه علوم پزشکی کاشان تلاش می کند از طریق منابع دولتی و کمک خیرین هرچه سریع تر این پروژه بهداشتی درمانی را به بهره برداری برساند.

ایلنا: درمانگاه در حال ساخت برزک با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی جهت تکمیل نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است که دانشگاه علوم پزشکی کاشان تلاش می کند از طریق منابع دولتی و کمک خیرین هرچه سریع تر این پروژه بهداشتی درمانی را به بهره برداری برساند.

یه گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جلسه مشترک با امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معتمدین شهر برزک که به منظور پیگیری حل مشکلات بهداشتی و درمانی برزک در ستاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت این درمانگاه تا کنون ۳۷۰ میلیون تومان هزینه کرده است که از این مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان از منابع دولتی و ۱۰۰ میلیون تومان از طریق خیر این پروژه جذب و هزینه شده است.

محمد حسین اعرابی تصریح کرد: درمانگاه برزک در فهرست طرح های نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی کاشان به وزارتخانه اعلام شده است و منتظریم اعتبار مورد نیاز آن تأمین شود.

وی افزود: با این وجود بهترین راه برای بهره برداری هرچه سریع تر از این مرکز بهداشتی درمانی استفاده از قابلیت های خیرین است و می باید از این طریق پیگیری و اقدام نمود.

اعرابی با بیان این که احساس تبعیض زجر دهنده تر از تبعیض است یادآور شد: در بعضی از مناطق امکانات بهتر از برزک وجود دارد و البته مناطق و شهرهایی در شهرستان هستند که با مشکلاتی بیش از برزک دست در گریبانند.

وی تصریح کرد: هزینه های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال حاضر در شهرهای کوچک شهرستان بیش از مبالغ مصوب است و همچنان به دنبال منابع جدید هستیم تا سطح خدمات را به مردم عزیز برزک ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دانشگاه تلاش می کند بهترین خدمات را در راستای قوانین و آیین نامه مصوب به مردم ارائه نماید ولی باید انتظارات مردم را منطقی نموده و درخواست ها را در مجرای صحیح آن هدایت کنیم.

وی نقش پیشگیری و آموزش را به مراتب بیش از درمان دانست و گفت: تا کنون هیچ مطالبه مردمی و شوراهای شهر در زمینه آموزش و پیشگیری مطرح نشده است در صورتی که این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

در ابتدای این مراسم امام جمعه و رئیس شورای اسلامی شهر برزک به بیان مشکلات بهداشتی و درمانی بخش و شهر برزک پرداختند.

امام جمعه برزک گفت: مشکلات بخش برزک قابل قیاس با هیچ بخشی نیست و باعثشد مردم در تنگنا و سختی باشند.

حجت الاسلام محمد حسین حلاجی مفرد افزود: می دانیم اعتبار دولتی کم است ولی وقتی مردم سطح امکانات بخش های مختلف را مقایسه می کنند احساس می کنند حقوق آنان در زمینه های مختلف به خصوص بهداشتی و درمانی به خوبی تأمین نگشته است.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک مسئولین و جذب اعتبارات دولتی و خیرین بتوانیم هرچه زودتر ساختمان نیمه کاره درمانگاه برزک را به بهره برداری رسانده و سطح خدمات را ارتقا دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر برزک نیز ضمن تشکر از زحمات دانشگاه علوم پزشکی در بخش و شهر برزک گفت: وقتی به قدمت و پیشینه برزک نگاه می کنیم متوجه می شویم امکانات بهداشتی در ۴۰ سال گذشته به مراتب بیش از اکنون بوده و مردم نیز وقتی این مقایسه را انجام می دهند انتظار رسیدگی بیشتر دارند.

سید محمدرضا مصطفوی افزود: هرچند مهاجرت روزافزون مردم از روستاشهرها به شهرهای بزرگ تر باعثشده است استقرار مجموعه های خدمات درمانی را از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه نماید ولی روی دیگر سکه نیز قابل تأمل است.

وی در این خصوص یادآور شد: در صورتی که سطح خدمات را در شهرهای کوچک افزایش دهیم نه تنها مهاجرت متوقف خواهد شد بلکه باعثبرگشت مردم به اینگونه شهرها خواهد شد.

مصطفوی نقش همیاری مردم را اینگونه امور مثال زدنی دانست و گفت: مردم برزک همواره برای ساخت و سازهای درمانگاه، مراکز آموزشی و خدماتی پیشقدم بوده و از هرگونه همکاری و همیاری فروگذار نمی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز