خبرگزاری کار ایران

با حضور روسا، اساتید، پژوهشگران دانشگاه‌ها و جمعی از مسئولین؛

نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۹۲

با حضور رئیس ستاد توسعه فنانوری نانو کشور، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، معاون استاندار و فرماندار کاشان، رئیس، اساتید و پژوهشگران دانشگاه کاشان مراسم باشکوه نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان برگزار شد.

ایلنا: با حضور رئیس ستاد توسعه فنانوری نانو کشور، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، معاون استاندار و فرماندار کاشان، رئیس، اساتید و پژوهشگران دانشگاه کاشان مراسم باشکوه نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان رئیس ستاد توسعه فنانوری نانو کشور در این مراسم به افزایش توان علمی و پژوهشی دانشگاه کاشان طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر امروز توان دانشگاه کاشان بعد از چهل سال افزایش یافته است هر کدام از دانشجویان باید متکی بر این باشند که بعد از فارغ التحصیل شدن با راه اندازی کسب و کاری شغل ایجاد کنند.

«سعید سرکار» با اشاره به اینکه پایان نامه‌های دانشجویان نباید فقط به منظور کسب نمره باشد، بلکه هدف اصلی باید کارآفرینی و ایجاد کارگاه باشد، گفت: همانطور که یک کشاورز به هدف برداشت کاه کار نمی‌کند و قصدش برداشت گندم است دانشجو نیز باید برای توسعه و پیشرفت علمی و صنعتی کشورش موثر باشد.

وی با بیان اینکه کسب علم در کشورهای پیشرفته به صورت یک موجود دو قولو متولد شد و یک سر و دو قلب را نمی‌توان از هم جدا کرد گفت: در دانشگاه نیز بدون نگاه کردن به صنعت نمی‌تواند پیشرفت کرد، لذا در شهرستان کاشان که مهد صنعت نساجی از قبل بوده باید باید با استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها در ساخت ماشین آلات ارتقا پیدا کنیم.

رئیس ستاد توسعه فنانوری نانو کشور با بیان اینکه قبل از انقلاب به ندرت دانشگاهی بود که رشته کار‌شناسی ارشد داشته باشد گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر رشته‌های تکمیلی و دکترا در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است، باید همزمان با تحصیل علم برنامه جامع در جهت پیشرفت تکنولوژی روز داشته باشیم و آنچه را که صنعت کشورمان نیاز دارد تامین نماییم.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مروری بر عملکرد گذشته و تجلیل از افراد تاثیر گذار در دانشگاه کاشان را مهم‌ترین دلیل برگزاری چهلمین سالگرد نکوداشت تاسیس این دانشگاه بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه در سایر دانشگاه‌های کشور مراسم‌های تاسیس چهلمین سالگرد برگزار می‌شود در دانشگاه کاشان نیز بدین مناسبت مراسم باشکوهی با حضور اساتید، نخبگان و پژوهشگران این دانشگاه برگزار شد.

عباس کتابی مرور دستاورد‌ها، نقاط قوت و ضعف‌های ۴۰ ساله دانشگاه کاشان را از دیگر دلایل نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان عنوان کرد و گفت: براساس سند چشم انداز برای سال ۱۹۰۴ و برنامه پنج ساله برنامه‌های دانشگاه کاشان ادامه پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است سخنرانی معاون استاندار و فرماندار کاشان پیرامون جایگاه دانشگاه کاشان در عرصه علمی و پژوهشی کشور و سخنرانی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دستاوردهای این دانشگاه، تجلیل و قدردانی از پژوهشگران و فعالان نمونه دانشگاه کاشان از جمله برنامه‌های نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان بود.

کاشت چهل نهال و عطراقشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه کاشان مراسم پایانی نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز