خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

سومین دوره آزمون های نوین مشاوره در مدارس کاشان برگزار شد

کد خبر : ۱۴۵۸۶۳

ییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان از اجرای سومین دوره «آزمون‌های نوین مشاوره» با هدف هدایت و مشاوره تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه این شهرستان خبر داد.

ایلنا: رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان از اجرای سومین دوره «آزمون‌های نوین مشاوره» با هدف هدایت و مشاوره تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «حسین عنایتی» در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این آزمون در سه عنوان سلامت روان، رغبت و استعداد تحصیلی به صورت سوال‌های چند گزینه‌ای برای دانش آموزان سال اول متوسطه در بهمن ماه جاری اجرا شد.

وی اظهار داشت: در این آزمون۹۰ مشاور مدارس متوسطه، چهار هزارو۵۰۰ دانش آموزان را مورد سنجش قرار دادند تا با استفاده از نتایج حاصل از آن، بتوانند مسیر درستی برای هدایت و راهنمایی دانش آموزان ترسیم کنند.

به گفته وی، تصمیم درست برای انتخاب رشته تحصیلی، یکی از دغدغه‌های دانش آموزان و خانواده آن‌ها می‌باشد که در برخی موارد هزینه سنگین مادی و معنوی را به ویژه در دوران کنکور برای آن‌ها به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: انتخاب رشته‌ای که متناسب با توانایی، علاقه و امکانات فرد و جامعه صورت گیرد، تا حدود زیادی می‌تواند رضایت شغلی و سلامت روان فرد را در آینده تضمین کند.

عنایتی گفت: به کار گیری ابزار و آزمون‌های مختلف جهت شناسایی استعداد‌ها و رغبت دانش آموزان در مسیر هدایت تحصیلی صحیح اجتناب ناپذیر است که این امر نیز در سه سال اخیر با انجام آزمون‌های نوین مشاوره‌ای، توسط مشاوران مدارس امکان پذیر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز