خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان:

کاشان نیازمند مکان موقت برای زنان و دختران فراری در معرض آسیب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۲۵

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان مورد نیاز بودن مکان موقت برای زنان و دختران درمعرض آسیب تا موقع ساماندهی در شهرستان کاشان را ضروری دانست.

ایلنا: معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان مورد نیاز بودن مکان موقت برای زنان و دختران در معرض آسیب تا موقع ساماندهی را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «امین عسگری» چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در سومین جلسه هم افزایی اورژانس اجتماعی شهرستان کاشان که با حضور معاون دادستان، قضات شعب خانواده دادگستری، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و رئیس اداره ثبت احوال شهرستان کاشان در سالن اجتماعات این اداره برگزارشده بود، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: تاسیس اسکان مکان موقت برای زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، رفع مشکل حقوقی و صدور شناسنامه برای کودکان بد سرپرست جهت ساماندهی در این شهرستان نیازمند تعامل و همکاری ادارات ذی ربط خصوصا نیروی انتظامی، قوه قضائیه و شهرداری کاشان است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از نیروی انتظامی، دادگستری و اداره ثبت احوال شهرستان کاشان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان، خواستار تعامل بیشتر این ادارات با اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان کاشان در راستای حمایت بیشتر از معلولین و کودکان بد سرپرست شد و گفت: با توجه به اینکه دادگستری نگهداری کودکان بد سرپرست را به اداره بهزیستی می‌دهد متاسفانه گاهی اوقات پس از آزادی پدر و مادر این فرزندان از زندان زمانی که آن‌ها فرزندان خود را تحویل می‌گیرند به علت نداشتن توانایی و صلاحیت اخلاقی مجددا پس از اینکه دوباره آن کودک به بهزیستی داده می‌شود دیگر قابل اصلاح نیستند.

عسگری ندادن ارائه خدمات به فرزندان بد سرپرست خانواده اتباع بیگانه با کارت تردد و پاسپورت براساس بخشنامه داخلی اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان کاشان مهاجر پذیر است اینگونه موارد زیاد است، لذا باید در این زمینه تدابیری جدی اندیشیده شود.

وی از درخواست فرزند خواندگی زیاد بچه‌های شیرخوار در شهرستان کاشان خبرداد و گفت: علیرغم اینکه با همکاری قوه قضائیه و تحقیقات نیروی انتظامی این شهرستان صلاحیت افراد را برای فرزند خواندگی بررسی می‌کنیم با این وجود دراین شهرستان متقاضبان درخواست کودک در کاشان ۳ سال در نوبت هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با تاکید بر اینکه باید راهکاری برای جلوگیری از خرید و فروش بچه داده شود گفت: نمی‌توانیم کودکی را تحویل خانواده‌ای بدهیم که صلاحیت اخلاقی، فرهنگی و توان مالی ندارد.

عسگری برچسب زدن جنون را یکی از شگردهای عده‌ای منفت طلب برای تحت پوشش قرار گرفتن اینگونه افراد ذر بهزیستی عنوان کرد و گفت: اینکه خانواده‌ای بخواهد برای گرفتن ارثپدری به عضوی از خانواده برچسب جنون بزند در راستای توسعه عدالت اجتماعی نیست.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان طولانی شدن زمان صدور شناسنامه برای افراد مجهول الهویه را از دیگر مشکلات پیش رو در این اداره عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه گا‌ها ۶ ماه طول می‌کشد تا برای اینگونه افراد شناسنامه صادر شود از افراد حاضر در این جلسه انتظارداریم تا راهکاری برای رفع این مشکل ارائه نمایند.

عسگری ارائه خدمات مددکاری و روان‌شناسی توسط متخصصین مددکاری و روان‌شناسی به صورت سزپایی و نگهداری موقت شیانه روزی را از مهم‌ترین خدمات در مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان کاشان عنوان کرد و گفت: یا توجه به اینکه اورژانس اجتماعی کاشان توانسته اقدامات بسیار چشمگیری در کاهش آمارطلاق در این شهرستان داشته باشد نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دستگاههای قضایی و نیروی انتظامی دراین زمینه هستیم.

وی با تاکید براینکه با فرهنگ سازی می‌توانیم در ملاک انتخاب همسر و جلوگیری ازافزایش طلاق به منظور استحکام کانون گرم خانواده بیشتر کار کنیم. تصریح نمود: در شهرستان کاشان می‌توانیم همانند شهر خور و بیابانک که گروهی از بازنشستگان آموزش و پرورش و دادگستری به عنوان یاوران زندگی هر هفته جلسه‌ای به منظور کاهش آمار طلاق برگزار می‌کنند به عنوان الگو با تعامل بین دستگاههای مرتبط در این شهرستان نیز پیاده کنیم.

وی نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان در راستای کاهش آمار طلاق و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یا توجه به اینکه رسانه‌های این شهرستان مقالات و مطالب بسیار خوبی در این زمینه نوشته‌اند جای بسی امیدواری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز