خبرگزاری کار ایران

سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانه‌های استان اصفهان مطرح کرد:

بی‌سامانی حمل و نقل برون شهری کاشان

کد خبر : ۱۴۲۱۸۵

نداشتن صورت وضعیت حمل و نقل مسافر برای وسایل نقلیه عمومی که در خطوط برون شهری تردد می کنند یک اشکال قانونی است و در صورتی که خدای ناکرده هرگونه مشکلی پیش بیاید هیچ کس جوابگو نیست و این امر ناشی از بی سامانی حمل و نقل برون شهری شهرستان است.

ایلنا: سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانه‌های استان اصفهان گفت: نداشتن صورت وضعیت حمل و نقل مسافر برای وسایل نقلیه عمومی که در خطوط برون شهری تردد می‌کنند یک اشکال قانونی است و در صورتی که خدای ناکرده هرگونه مشکلی پیش بیاید هیچ کس جوابگو نیست و این امر ناشی از بی‌سامانی حمل و نقل برون شهری شهرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان باقر کیانی در گفتگو با خبرنگاران در کاشان با اعلام این مطلب گفت: تأسیس پایانه حمل و نقل روستایی در بخش برزک اولین اقدام در خصوص ساماندهی حمل و نقل بین شهری در شهرستان است.

باقر کیانی با بیان اینکه هیچگونه ساماندهی در خطوط حمل و نقل برون شهری شهرستان کاشان وجود نداشته است یادآور شد: تأسیس پایانه حمل و نقل روستایی و شهری اقدامی در جهت ساماندهی حمل و نقل بین شهری است.

وی تصریح کرد: شرایط تأسیس پایانه حمل و نقل شهری برای شهرهای کوچک شهرستان سخت بوده و صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است به کمک پایانه‌های روستای حمل و نقل مسافر بین شهری خود را ساماندهی کنند.

کیانی تردد تاکسی‌ها با پلاک «ت» که اکنون زیرنظر شهرداری‌ها در خطوط بین شهری فعالیت می‌کنند را غیرقانونی دانست و گفت: هرگونه مشکلی در این خصوص پیش بیاید هیچکس جوابگو نیست.

وی داشتن صورت وضعیت برای وسایل حمل و نقل عمومی مسافر را به منزله بیمه کردن خسارت‌های احتمالی ذکر کرد و افزود: تا زمانی که راننده برای بیمه سرنشین قرارداد نداشته باشد هیچکس جوابگو مشکلات پیش آمده نیست.

کیانی تصریح کرد: سواری‌های شخصی در صورتی می‌توانند در خطوط بین شهری اقدام به جابجایی مسافر نمایند که تحت پوشش پایانه حمل و نقل روستایی قرار گرفته و طبق برنامه زمانبدی دفتر اقدام به جابجایی مسافر نمایند.

این مقام مسئول اذعان داشت: اینگونه افراد برای استفاده از تسهیلات در اولویت بوده و با معرفی دفتر حمل و نقل روستایی و تأیید بخشدار و طی کردن مراحل قانونی می‌توانند کارت هوشمند دریافت نمایند.

وی داشتن مدرک پنجم ابتدایی برای دفا‌تر حمل و نقل روستایی و مدرک سیکل برای دفا‌تر حمل و نقل شهری را الزامی دانست و افزود: رانندگانی که تحت پوشش اینگونه دفا‌تر قرار گیرند بر پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

کیانی توجه به ضوابط و قوانین را با اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: اکثر قریب به اتفاق افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند کسانی می‌باشند که نسبت به قوانین و ضوابط دقت کافی به خرج نداده و با یک حادثه دچار مشکل شده‌اند.

سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانه‌های استان اصفهان داشتن گواهینامه B۲ را از دیگر شرایط دریافت کارت هوشمند ذکر کرد و افزود: سن افراد متقاضی می‌بایست بیشتر از ۲۳ سال و کمتر ۵۵ سال باشد و کلاس‌های مربوط به دریافت کارت هوشمند را طی نماید.

کیانی گفت: در صورتی که تعداد افراد متقاضی کارت هوشمند به حد نصاب لازم برسد می‌توان کلاس‌های مربوطه را در کاشان برگزار نمود.

این مقام مسئول کارت هوشمند را برای خودرو بااهمیت دانست و گفت: یک خودروی ۳۰ میلیونی با داشتن کارت هوشمند ارزش افزوده مناسبی پیدا می‌کند که این امر به این جهت است تا انگیزه کافی برای تردد و توجه به حمل و نقل عمومی مسافر بین شهری مورد توجه راننده خودرو قرار گیرد.

وی واگذاری سواری با پرداخت تسهیلات را یکی از مزایای قرار گرفتن تحت پوشش دفا‌تر حمل و نقل روستایی دانست و گفت: ۲۰ میلیون تومان وام ۴ درصد با استراحت ۳ ماهه به جوانانی که می‌خواهند در خطوط بین شهری و زیر نظر دفا‌تر پایانه روستایی اقدام به جابجایی مسافر کنند از تسهیلات این سازمان است.

کیانی همکاری و همراهی شهرهای کوچک با این دفتر را با اهمیت دانست و گفت: شهرداری می‌تواند با استفاده از تسهیلاتی که در اختیار دارد مینی بوس خریداری کرده و در اختیار بخش خصوص قرار دهد تا زیر نظر دفا‌تر حمل و نقل روستایی اقدام به جابجایی مسافر در خطوط بین شهری کند.

وی یادآور شد: شهرداری به لحاظ قانونی نمی‌تواند در ساماندهی خطوط بین شهری از طریق اتوبوس، مینی بوس و تاکسی اقدام نماید ولی می‌تواند برای حل مشکلات رفت و آمد مردم با دفا‌تر روستایی تعامل داشته باشد.

کیانی در زمینه تأمین هزینه‌های اینگونه دفا‌تر یادآور شد: دفا‌تر حمل و نقل روستایی ۲۰ درصد از کرایه مسافر را از رانندگان اخذ کرده که ۱۵ درصد صرف هزینه‌های دفتر شده و ۵ درصد به عنوان عوارض شهرداری محاسبه می‌شود.

این مقام مسئول همراهی و کمک مدیریت بخش و شهر را در ساماندهی حمل و نقل برون شهری با اهمیت ذکر کرد و تأکید کرد: ما اگر در بخش و شهرمان خواستار امکانات خوب باشیم می‌بایست به اندازه آن هزینه کرده و جهت تحقق آن تلاش کنیم.

شایان ذکر است سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانه‌های استان اصفهان از تلاش‌های شبانه روزی غلامرضا محمدی بخشدار برزک به جهت حل و رفع مشکلات حمل و نقلی شهر برزک تقدیر و تشکر نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز