خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کنترل راه های روستایی استان اصفهان:

در ایران زشتی تخلف از دست رفته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۷۵

رئیس اداره کنترل راه های روستایی استان اصفهان در اولین کارگاه آموزشی ویژه راکبین موتورسیکلت و رانندگان حمل و نقل بار و مسافر که در بخش برزک برگزار شد گفت: در ایران زشتی تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی از دست رفته است. هرکسی به راحتی از مقررات راهنمایی و رانندگی تخلف می کند. تخلفی که به سرنوشت همه جامعه آسیب می رساند.

ایلنا: رئیس اداره کنترل راه‌های روستایی استان اصفهان در اولین کارگاه آموزشی ویژه راکبین موتورسیکلت و رانندگان حمل و نقل بار و مسافر که در بخش برزک کاشان برگزار شد گفت: در ایران زشتی تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی از دست رفته است. هرکسی به راحتی از مقررات راهنمایی و رانندگی تخلف می‌کند. تخلفی که به سرنوشت همه جامعه آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «سرهنگ محمد رضایی خواه» در ادامه سخنانش گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم وسیله نقلیه در زندگی ما وارده شده که بالقوه خطرناک است و عقل سلیم به ما می‌گوید که نحوه درست استفاده کردن از آن را یاد گرفته و به آن عمل کنیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: اگر اصول و مقررات راهنمایی و رانندگی را صحیح به کار نبریم نه تنها وسایل نقلیه آسایش و آرامش ما را فراهم نخواهد کرد بلکه باعثآسیب و از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده‌ها خواهد شد.

وی گفت: علی رغم همه اقدامات خوبی و شایسته‌ای که به خصوص در چند سال اخیر در زمینه اصلاح راه‌ها و رفع نقاط حادثه خیز و فرهنگ سازی انجام شده ولی کماکان از لحاظ تصادفات جاده‌ای وضعیت قابل قبولی نداریم.

رضایی خواه با بیان اینکه تصادفات جاده در سال ۱۳۸۵ باعثکشته شدن ۲۷۸۰۰ نفر از هموطنان ما شده است اذعان داشت: تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از سال ۷۴ تا سال ۸۴ و به مدت ده سال برابر تعداد شهدای جنگ تحمیلی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر در زمینه فرهنگ سازی و اصلاح اقداماتی انجام نمی‌شد وضعیت به مراتب بد‌تر از این بود یاد آور: با وجود تمامی اقدامات، تصافات جاده‌ای در سال ۹۱ باعثاز بین رفتن ۱۹ هزار نفر از عزیزان ما شده است.

رضایی خواه گفت: ایران در زمینه تصادفات جاده‌ای در سال ۱۳۸۵ در بین تمام کشورهای دنیا رتبه سوم به خود اختصاص داده است که این رتبه در حال حاضر کمی بهتر شده است ولی اکنون در رتبه‌های وسط قرار داریم که همچنان قابل قبولی نیست.

رئیس اداره کنترل راه‌های روستایی استان اصفهان یادآور شد: در سال ۸۵ به ازاری هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۲۵ کشته می‌دادیم ولی اکنون این رقم به ۱ / ۸ نفر کشته رسیده است که البته متوسط جهانی آن ۵ / ۷ نفر است.

رضایی خواه با بیان این ۱۹ هزار کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در سال رقم غیر قابل قبولی است گفت: در کشورهای غربی این تعداد در سال به زیر ۱۰۰۰ نفر می‌رسد که نشان می‌دهد می‌باید که برای اصلاح این تعداد می‌بایست تلاشمان را بیشتر کنیم.

این مقام مسئول تنها راه حل برون رفت از این مشکل را توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی ذکر کرد و تصریح کرد: در ایران زشتی تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی از دست رفته است. هرکسی به راحتی از مقررات راهنمایی و رانندگی تخلف می‌کند. تخلفی که به سرنوشت همه جامعه آسیب می‌رساند.

وی با بیان اینکه تصادفات راههای روستایی ۱۵ درصد از تصادفات را شامل می‌شود گفت: طبق قانون دهیاری‌ها در کنار شرح وظایف خود راهبر محله محسوب شده و از پلیس ناجا حکم دریافت می‌دارند.

رضایی خواه به سه مشکل عمده در روستا‌ها در زمینه حمل و نقل اشاره کرده و افزود: موتور سوار‌ها، وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی بیشترین آمار تصادفات روستایی را به خود اختصاص داده‌اند که دهیار روستا می‌تواند با اقدامات قانونی در کاهش دادن آن نقش موثری ایفا نماید.

این مقام مسئول به تحلیل تصادفات با موتور سیکلت پرداخت و گفت: ۷۰ درصد از فوت شدگان تصادفات موتور سیکلیت به جهت نداشتن کلاه ایمنی است. سن ۵۰ درصد کشته شدگان بین ۱۷ تا ۲۰ سال می‌باشد که از ۵۰ درصد باقیمانده ۳۰ درصد تلفات مربوط به سنین ۲۰ تا ۳۰ سال است.

وی تأکید کرد: آیا انصاف است جوانی با زحمات طاقت فرسای یک خانواده به این سن برسد و زمانی که باید افتخار و برکت خانواده شود در جاده‌ها و بر اثر تصادفات پرپر شود.

رضایی خواه گفت: طبق قانون بخشی از مبالغی که تحت عنوان جریمه از رانندگان متخلف گرفته می‌شود می‌بایست صرف فرهنگ سازی شود گفت: کارگاه‌های آموزشی برای راکبین موتور سیکلت و رانندگان و توزیع کلاه کاسکت و وسایل ایمنی از طریق این منبع تأمین می‌شود.

در ابتدای این کارگاه آموزشی که به همت غلامرضا محمدی بخشدار برزک انجام شد بخشدار گفت: هرچند جاده ارتباطی برون شهری و داخل شهری در بعضی از نقاط ناایمن و غیراستاندارد است ولی می‌توان با رعایت دقیق قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز حوادثدلخراش جلوگیری کرد.

غلامرضا محمدی آموزش را حلقه مفقوده فرهنگ رانندگی دانست و تصریح کرد: ‌ آموزش گروه‌های سنی مختلف در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی می‌تواند در نهادینه شدن فرهنگ صحیح رانندگی موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ صحیح عبور و مرور با تعامل و همکاری بیشتر مردم دیگر شاهد سوانح دلخراش رانندگی در معابر و محورهای ارتباطی نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز