خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان

گام نخست در صرفه‌جویی مصرف انرژی فرهنگ‌سازی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۳۲

مراسم نمادین همایش صرفه‌جویی مصرف گاز با حضور مسئولان آموزش و پرورش و شرکت گاز در دبیرستان دخترانه شهدای مخملبافی با حضور دانش‌‌آموزان و دبیران این آموزشگاه و دبستان آیت‌اله رضوی برگزار شد.

ایلنا: مراسم نمادین همایش صرفه‌جویی مصرف گاز با حضور مسئولان آموزش و پرورش و شرکت گاز در دبیرستان دخترانه شهدای مخملبافی با حضور دانش‌آموزان و دبیران این آموزشگاه و دبستان آیت‌اله رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان مدیر آموزش و پرورش در این مراسم طی سخنانی اهمیت صرفه‌جویی در همهٔ زمینه‌ها به ویژه مصرف سوخت و انرژی را خاطرنشان کرد و افزود: نخستین گام در اجرای صرفه‌جویی فرهنگ‌سازی است که امروز این مراسم با همین هدف در این دبیرستان برگزار می‌شود.

حسین حنطه‌ای با اشاره به اینکه منابع سوخت از جمله ثروت‌های خدادادی است که زمانی پایان خواهد پذیرفت از دانش‌آموزان و خانواده‌ها و فرهنگیان خواست اصل صرفه‌جویی را در مصرف همهٔ انرژی‌ها به ویژه گاز مدنظر داشته باشند.

وی از مدیران مدارس و معلمان و دبیران خواست در ساعات پایانی مدرسه بخاری‌ها را خاموش کنند و در ساعاتی که هوا گرم‌تر می‌شود به جای بازکردن پنجره‌ها شعلهٔ بخاری را کم کنند.

ایشان در پایان با اشاره به حوادثتلخ مصرف نادرست گاز در هفته‌های اخیر از دانش‌آموزان خواست بحثایمنی در مصرف گاز را جدی بگیرند.

رییس شرکت گاز کاشان نیز طی سخنانی اظهار داشت: «اگر چه کشور ما از نظر منابع گاز رتبهٔ دوم جهان را دارد اما متأسفانه از نظر مصرف نیز رتبهٔ سوم جهان به کشور ما اختصاص دارد. که باید با صرفه‌جویی و مصرف بهینه تلاش کنیم مصرف گاز را به ویژه در روزهای سرد پایین بیاوریم. تا هموطنان ما در مناطق سردسیر و دورافتاده نیز از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند. هم اکنون نیز به خاطر افت فشار گاز بسیاری از شرکت‌ها و صنایع قطع است.»

نبوتی در ادامه گفت: «از ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز، ۴۰۰ میلیون متر مکعب آن مصرف خانگی می‌شود که با اندک صرفه‌جویی رقم بسیار بالایی مصرف گاز کاهش می‌یابد.»

گفتنی است این مراسم شامل برنامه‌های شاد و جذاب و برگزاری مسابقه با موضوع ایمنی و صرفه‌جویی گاز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز