خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر کاشان:

موازی کاری آفت مدیریت شهری کاشان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۵۸

موازی کاری در مدیریت شهری مانع اصلی پیشرفت کاشان است و چنانچه تدبیری برای آن اندیشیده نشود در آینده ای نه چندان دور با چالشی عظیم روبرو خواهیم شد.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: موازی کاری در مدیریت شهری مانع اصلی پیشرفت کاشان است و چنانچه تدبیری برای آن اندیشیده نشود در آینده‌ای نه چندان دور با چالشی عظیم روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «جواد حاج قدیری» در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب با اشاره به برگزاری همایش‌هایی با موضوع CDS شهری توسط معاونت امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان افزود: اقدامات آکادمیک و استفاده از رویکردهای نوین در مدیریت شهری زمانی نتیجه خواهد داد که عزم همه جانبه در محقق ساختن آن در سطح شهرستان و منطقه بسیج شود.

وی تصریح کرد: اهداف CDS شامل مجموعه‌ای است از چشم انداز‌ها و برنامه‌های اجرایی متمرکز برای ارتقای نظام اداری و مدیریت شهری، افزایش سرمایه گذاری برای بالا بردن میزان اشتغال و خدمات، و نیز کاهش پایدار و نظاممند فقر شهری است و همه این‌ها در صورتی اجرایی می‌گردد که اقدامات مدیریت شهری بر اساس یک استراتژی مشخص به صورت متمرکز و هماهنگ عمل نماید.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر کاشان افزود: فاصله تئوری تا عمل و همایش‌ها و کارگاههای آموزشی تا آنچه در واقعیت موجود اتفاق می‌افتد فاصله‌ای زیاد بوده و شاید بتوان گفت زمین تا آسمان است.

وی یادآور شد: در هر یک از مراکز اثر گذار شهری کارگروهی تعریف شده و شکل می‌گیرد و و دلسوزانه اقدام به فعالیت می‌کنند ولی چون گاهی به صورت موازی است نتایج مناسبی به دست حاصل نمی‌شود.

وی افزود: دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر و شهرستان همه به صورت پراکنده و جزیره‌ای وارد میدان عمل شده‌اند.

حاج قدیری با بیان اینکه اساساً CDS بر همگرایی برنامه ریزی راهبردی در چارچوب‌های توسعه مشارکتی همه گروه‌ها تأکید دارد افزود: کم کردن وظایف حاکمیتی و استفاده از قابلیت‌ها و توان‌های مردمی بخشی از این اقدام است.

این عضو شورای شهر کاشان گفت: تشکیل شورا‌ها به همین منظور اتفاق افتاد ولی متأسفانه تا کنون از قابلیت‌های آن به خوبی بهره برداری نشده و شورای شهر را به شورای شهرداری تنزل یافته است.

وی شورای شهر را به عنوان نمایندگان مردم و فرمانداری را به عنوان عالیترین نماینده دولت در منطقه و نماینده محترم مجلس و نماینده محترم ولی فقیه را به عنوان محورهای اصلی و تأثیر گذار در مدیریت کلان شهری دانست و اذعان داشت: در صورتی موفقیت حاصل خواهد شد که در یک اقدام هماهنگ و بر اساس اصول مدیریت شهری به تدوین سند راهبرد شهری همت کنیم.

حاج قدیری از تدوین برنامه چشم انداز کاشان با محوریت فرمانداری ویژه در زمان فرماندار سابق به عنوان اقدامی متمرکز در راستای برنامه ریزی و مدیریت شهری نام برد و گفت: هرچند اصل کار تدوین چشم انداز مفید بود ولی این برنامه با توجه به نقاط ضعفی که بر آن وارد است باعثسلب اعتماد مسئولین به برنامه ریزی متمرکز مدیریت شهری شد.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر کاشان ابراز امیدواری کرد با آسیب‌شناسی مشکلات، ارزیابی اقدامات گذشته و توجه به اصول علمی و تلاش همه جانبه شاهد پیشرفت شهر و منطقه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز