خبرگزاری کار ایران

دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا:

تفاهم‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای به‌دلیل نداشتن بسترهای لازم، اجرایی نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۳۴

به دلیل نداشتن بسترهای لازم و عدم آشنایی کامل از یکدیگر تفاهم نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌زودی به تخاصم نامه تبدیل خواهد شد.

ایلنا: دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نداشتن بسترهای لازم و عدم آشنایی کامل از یکدیگر تفاهم نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌زودی به تخاصم نامه تبدیل خواهد شد.

«مهران فرزین» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان هم اندیشی، همفکری و هم نشینی را مهم‌ترین عامل در جهت موفق عمل نمودن تفاهم نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانست و گفت: در صورتی که طرفین برقراری تفاهم نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از یکدیگر شناخت کامل نداشته باشند، اینگونه تفاهم نامه‌ها منجر به شکست می‌شود.

مشاور اطاق اصناف کشور عدم آشنایی یکدیگر در انعقاد تفاهم نامه را عامل اصلی راکد ماندن اکثر تفاهم نامه‌هایی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انعقاد نموده است عنوان کرد و گفت: اکثر تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه‌ای جنبه تبلیغی داشته چون نیاز سنجی لازم در این زمینه انجام نشده است.

دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی خاطرنشان نمود: در صورتی طرفین برقراری تفاهم نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد تفاهم نامه موفق خواهند بود که ضمن نیاز سنجی در رشته‌های مورد نظر، طرفین از اهداف یکدیگر شناخت کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از بیش از ۶۰ تفاهم نامه انعقادشده سازمان فنی و حرفه‌ای تاکنون فقط ۳ مورد آن‌ عملی شده است گفت: اطاق اصناف کشور به دلیل تشخیص در رشته‌های آموزشی مورد نیاز به دنبال ایجاد مراکز آموزشی در رشته‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید متناسب با تکنولوژی جدید باشد گفت: اطاق اصناف کشور بر اساس توانایی مالی که دارد به دنبال آموزش رشته‌های متناسب با تکنولوؤی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه رشته‌هایی که در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آموزش داده می‌شود براساس نیاز واقعی جامعه و بازار کار نبوده و بیشتر جنبه خدماتی دارد، ضمن اینکه به رشته‌های فنی کمتر بها داده می‌شود.

دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت اداره کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه اصفهان در این زمینه خوب عمل کرده و جای تشکر دارد.

وی تصریح نمود: با توجه به جمعیت بالایی که اصناف کشور تحت پوشش دارد متاسفانه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از این مقوله غافل گشته و خود را با نیازهای اصناف هماهنگ ننموده و صرفا با انعقاد تفاهم نامه با بعضی از اتحادیه‌ها کار تبلیغاتی که مورد تایید اصناف نیست، کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز