خبرگزاری کار ایران

استاد و مدرس دانشگاه آزاد کاشان:

هنرهای نمایشی به ندای " هل من ناصر ینصرنی " امام حسین(ع) لبیک گفتند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۲۳

استاد و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: تمام هنرها از جمله نمایش، تعزیه، موسیقی، نواهای عاشورایی، مجسمه سازی، خوشنویسی، نقاشی، پرده خوانی، مداحی و شعر به ندای " هل من ناصر ینصرنی " امام حسین(ع) لبیک گفتند

ایلنا: استاد و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: تمام هنرها از جمله نمایش، تعزیه، موسیقی، نواهای عاشورایی، مجسمه سازی، خوشنویسی، نقاشی، پرده خوانی، مداحی و شعر به ندای " هل من ناصر ینصرنی " امام حسین(ع) لبیک گفتند.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «عبدالرضا مدرس زاده»، در مراسم اختتامیه سیزدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا که در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد اظهار داشت: نخستین شاعر سوگواره حضرت سیدالشهداء(ع) حضرت آدم بوده است.

وی افزود: شعر پیش از هنرهای دیگر وارد صحنه شده است و قبل از واقعه کربلا نیز به صورت آئینی و حماسی به نمایش درآمده است.

این استاد دانشگاه، به اشعار لطیف و عاشقانه سیدالشهداء در وصف همسرش رباب که بسیار زیبا سروده است اشاره کرد و گفت: در مجموع می توان شعر را بخشی از ماجرا دانست.

مدرس زاده تاکید کرد: اگر در تمام نوحه ها شعر حذف شود سخنی برای بیان و تحریک احساسات باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: شعر از هنرهای اثرگذار و کاملا خدمتگزار آئینی و عاشورایی است و شعر عاشورایی را می توان به دو بخش قبل و بعد از محتشم تقسیم کرد.

به گفته وی، سنگ بنای شعر عاشورایی مدیون محتشم کاشانی است و تا امروز نزدیک به یکصد نفر از شعر محتشم استقبال کرده اند.

استاد و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در ادامه گفت: امسال به سال قمری پانصدمین سال تولد محتشم کاشانی است که مسولین شهرستان با دست در دست هم گذاشتن یکدیگر برگزاری بزرگداشت و همایشی با نام محتشم را بایستی از جمله برنامه های سال کاشان بدانند.

وی اظهار داشت: فراهم کردن فضایی مناسب در برگزاری سوگواره های بعدی هنرمندانی با افکار و سبکی جدید را افزایش خواهد داد و مسیر باید برای محتشم سازی آماده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز