خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی؛

از ۳۰ فرهنگی پژوهشگر کاشان تجلیل شد

کد خبر : ۱۳۰۶۹۲

اگر تحقیق و پژوهش، به عنوان عامل پرورش خلاقیت دانش آموزان از ابتدای دوران تحصیل مورد تاکید قرار گیرد، در آینده شهروندانی آگاه و پژوهشگر خواهیم داشت.

ایلنا: معاون پژوهش، آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: اگر تحقیق و پژوهش، به عنوان عامل پرورش خلاقیت دانش آموزان از ابتدای دوران تحصیل مورد تاکید قرار گیرد، در آینده شهروندانی آگاه و پژوهشگر خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «علیرضا فاضل دربندی» در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان افزود: چنانچه معلمان پژوهشگر داشته باشیم، دانش آموزانی پرورش خواهند یافت که خلاق و دقیق بوده و با نگاهی مساله محور، جامعه را مدیریت خواهند کرد.

به گفته وی، با ورود روش‌های پژوهشی به سیستم نظام آموزشی، از حفظ کردن محض و خواندن مطالب زیاد جلوگیری شده و آموزش‌های پژوهش محور برای همیشه در ذهن دانش آموزان ماندگار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در آیات فراوانی از قرآن، تشویق به فراگیری علم و تکریم عالمان مورد تاکید قرار گرفته است که این خود حکایت از منزلت صاحبان علم و پژوهشگران در تعالیم آسمانی ماست.

وی با اشاره به مهم خواندن اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: اگر بخشی از ساعت موظف تدریس فرهنگیان به منظور تحقیق وپژوهش اختصاص پیدا کند، نتایج حاصل از آن، نقشه راه برای رشد و بالندگی نظام آموزشی خواهد بود.

معاون پژوهش، آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، از اجرای طرح «مشاور پژوهش» در مرکز تحقیقات معلمان کاشان به منظور پاسخگویی به سوالات و راهنمایی فرهنگیان در تهیه پایان نامه و طرح‌های پژوهشی و تکنیک‌های مقاله نویسی خبر داد.

به گفته وی، برگزاری کارگاه‌های اقدام پژوهی با مشارکت ۱۵۰ نفر از فرهنگیان، داوری و رفع اشکال از آثار پژوهشی، برگزاری کارگاه تجربه نگاری به منظور مستند کردن تجربه‌های آموزشی معلمان، برگزاری کارگاه درس پژوهی از جمله برنامه‌های معاونت پژوهش مدیریت آموزش و پرورش کاشان در سال جاری بوده است.

فاضل افزود: کلاس‌های تولید محتوای الکترونیک، آموزش تقویت مهارت تدریس معلمان، آموزش مهارتهای کاربردی و تخصصی نرم افزارهای رایانه و برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت مقاله نویسی از دیگر اقدامات عمومی کردن پژوهش برای فرهنگیان کاشان است.

در این نشست از ۳۰ فرهنگی پژوهشگر کاشان که در سال گذشته موفق به کسب رتبه‌های بر‌تر در جشنواره‌های تحقیق و پژوهش شده‌اند، تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز