خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای معلولین جسمی حرکتی رضوان زاهدان در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

لزوم ایجاد کانون عالی موسسات خیریه معلولین جسمی حرکتی کشوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۲۳

اگر اولین سمینار بین المللی مراکز آموزش و اشتفال‌زایی توان یابان در نیاسر کاشان بتواند براساس نقطه نظراتی که هرکدام از شرکت‌کنندگان بیان کرده‌اند جواب داده شود احساس رضایت می‌کنیم، ولی اگر نتوانند پاسخ سوالات ما را بدهند خود به خود آن رضایمندی که می‌خواستیم به‌وجود نخواهد آمد.

ایلنا: مدیر مرکز آموزش آموزش فنی و حرفه‌ای معلولین جسمی حرکتی رضوان زاهدان گفت: اگر اولین سمینار بین المللی مراکز آموزش و اشتفال زایی توان یابان در نیاسر کاشان بتواند بر اساس نقطه نظراتی که هرکدام از شرکت کنندگان بیان کرده‌اند جواب داده شود احساس رضایت می‌کنیم ولی اگر نتوانند پاسخ سوالات ما را بدهند خود به خود آن رضایمندی که می‌خواستیم به‌وجود نخواهد آمد.

«علیرضا شهرکی» در حاشیه برگزاری اولین سمینار بین المللی مراکز آموزش و اشتفال زایی توان یابان در نیاسر کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان از اضافه بودن بعضی از برنامه‌های جنبی این سمینار انتقاد کرد و گفت: سخنرانی‌های زیاد در این سمینار ضرورت نداشت چون اکثر قریب به اتفاق شرکت کنندگان و موسسین خیرین در این سمینار کسانی بودند که اطلاعات کافی داشتند و نیاز به سخنرانی نبود.

وی با اشاره به اینکه بهترین برنامه‌ای که در این سمینار توجه شرکت کنندگان را به خود جلب کرد کارگاه‌های آموزشی و برنامه هادی‌پور رئیس موسسه خیریه معلولین استان قزوین بود، گفت: متاسفانه برگزار کنندگان این سمینار اجازه ندادند مطلب اصلی که مربوط به مسائل فرهنگی بود رئیس موسسه خیریه معلولین استان قزوین برای شرکت کنندگان توضیح دهد.

شهرکی شکل گیری اولین سمینار بین المللی مراکز آموزش و اشتفال زایی توان یابان در نیاسر کاشان را نشات گرفته از برنامه هادی‌پور عنوان کرد و گفت: مسائل فرهنگی، عملکرد معلولین و اینکه موقعی که بچه‌های معلولین از منزل می‌خواهند بیرون بیایند خودشان را پیدا کنند و احساس کنند که وجود دارند از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش بود.

وی خروجی اولین سمینار بین المللی معلولین را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای شرکت کنندگان سوالات زیادی در ارتباط با این سمینار ایجاد شده و منتظریم ببینیم آیا به پاسخ سوالات خود می‌رسیم یا خیر.

مدیر مرکز آموزش معلولین جسمی حرکتی رضوان زاهدان استان سیستان و بلوچیستان گفت: اگر این سمینار بتواند براساس نقطه نظراتی که هرکدام از شرکت کنندگان بیان کرده‌اند پاسخ داده شود احساس رضایت می‌کنیم ولی اگر نتوانند پاسخ سوالات ما را بدهند خود به خود آن رضایمندی که می‌خواستیم به‌وجود نخواهد آمد.

وی به موازی کاری و دوگانگی در خدمات رسانی به معلولین کشور اشاره کرد و گفت: برای اکثر شرکت کنندگان در این سمینار جای سوال بود که آیا در ارتباط با معلولین همیشه با بهزیستی خواهیم بود و یا مستقل و یا اینکه این دوگانگی‌ها در ارتباط با معلولین حذف می‌شود.

وی ایجاد کارگروهی جهت برنامه‌ریزی توانمندی‌های معلولین در این سمینار را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز بعضی از استان‌ها و شهرهای کشور چنین موسساتی را ندارند باید زمینه ایجاد چنین موسساتی در آن شهر‌ها نیر فراهم شود.

مدیر مرکز آموزش معلولین جسمی حرکتی رضوان شهرستان زاهدان لزوم ایجاد کانون عالی موسسات خیریه معلولین کشوری را ضروری دانست و گفت: این کانون باید در شهرهایی که چنین موسساتی وجود ندارد با برنامه‌ریزی و حمایت از معلولین راه‌اندازی شود.

وی کیفیت کار این سمینار را مهم‌تر از برنامه‌های جانبی آن عنوان کرد و گفت: آنچه که در این‌گونه سمینار‌ها هدف‌گذاری شده است باید برای موسسات خیریه توجیج و تبیین شود تا نتیجه مطلوب و قابل قبولی برای معلولین به‌دست آید.

شهرکی با تاکید براینکه در این سمینار اجرایی نمودن شعارهای داده شده باید مورد توجه برگزارکنندگان آن قرار گیرد گفت: وارد نمودن معلول در جامعه به گونه‌ای که بتوانند مانند انسان‌های سالم زندگی کنند را نقطه مشترک و نیازهای معلولین سراسر کشور در این سمینار بود.

وی تخصصی نمودن این سمینار در دوره‌های بعدی را از مهم‌ترین درخواست مسئولین موسسات خیریه معلولین سراسر کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه محور اصلی این سمینار اشتغالزایی معلولین بود بهتر بود به جای سخنرانی‌های زمان بر و بی‌نتیجه از کار‌شناسان بیشتر از برنامه‌های آموزشی در حوزه اشتغال جهت توانمندی معلولین استفاده می‌شد.

وی تصریج نمود: متاسفانه دولت به دلیل نداشتن منابع مالی که در حال حاضر گرفتارش است حتی اگر برای حضور در این سمینار دعوت هم می‌شد حضور نمی‌یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز