خبرگزاری کار ایران

به همت خانه فرهنگ سلامت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان؛

همایش پیشگیری از مسمومیت‌ها در کاشان برگزار شد

کد خبر : ۱۲۴۲۸۹

به منظورآگاه سازی و شناخت بهتر خانواده، ارتقاء دانش و سواد شهروندان جهت پیشگیری از بروز انواع مسمومیت‌ها، چگونگی کنترل و آشنایی با برخی اقدامات اولیه در این خصوص «همایش پیشگیری از مسومیت‌ها» در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

ایلنا: به منظورآگاه سازی و شناخت بهتر خانواده، ارتقاء دانش و سواد شهروندان جهت پیشگیری از بروز انواع مسمومیت‌ها، چگونگی کنترل و آشنایی با برخی اقدامات اولیه در این خصوص «همایش پیشگیری از مسومیت‌ها» در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان در این همایش که به همت خانه فرهنگ سلامت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد، محمد حسین خیاط کاشانی، مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی و خوش سرور کار‌شناس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم به نکات مهم و اساسی در زمینه پیشگیری از مسومیت‌ها اشاره کردند.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی گفت: شیوه جدید زندگی ماشینی و دسترسی آسان هموطنان به انواع مواد شیمیایی، دارو‌ها، سموم و… بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری، مصرف، عوارض، خطرات و هشدارهای مربوطه شیوع مسمومیت‌های اتفاقی و تعمدی را در جامعه به میزان زیادی افزایش داده است.

محمد حسین خیاط کاشانی، وقوع مسمومیت‌های حرفه‌ای حاد و مزمن در کارگران مشاغل در کارخانجات صنایع شیمیایی و نظامی، استفاده از وسایل گازسوز و مواد شیمیایی و شوینده در منازل و فقدان آگاهی کافی در اغلب خانواده‌ها را از مهم‌ترین خطرات جدی خانواده‌ها خصوصا کودکان دانست.

دکتر خوش سرور کار‌شناس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم نیز در این همایش گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در راستای افزایش دانش عمومی ممکن است علاوه بر کاهش مسمومیت‌ها و تبعات آن در جامعه و خانواده‌ها کمک شایانی به کاهش هزینه‌های بهداشتی درمانی کرده و موجب تجربه زندگی سالم‌تر و با نشاط‌تر شهروندان در شهرهای آلوده به انواع سموم شود.

گفتنی است: مسمویت دارویی، مسمومیت ناشی از گاز‌ها و منواکسید کربن، مسمومیت در اطفال، مواد غذایی، گیاهان دارویی، مواد شیمیایی و شوینده‌های خانگی، ناشی از گزیدگی‌ها، پیشگیری از سوء مصرف مواد در جوانان و مسمومیت ناشی از فلز سرب از دیگر مباحثی بود که کار‌شناسان به آن پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز