خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

فرهنگیان کاشان با اصول آتش نشانی آشنا می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۳

معاون پژوهش و آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، از برگزاری دوره‌های آموزش آشنایی با اصول اولیه ایمنی و آتش نشانی با حضور فرهنگیان این شهرستان خبر داد.

ایلنا: معاون پژوهش و آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، از برگزاری دوره‌های آموزش آشنایی با اصول اولیه ایمنی و آتش نشانی با حضور فرهنگیان این شهرستان خبر داد.

«علیرضا فاضل دربندی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر گفت: آشنایی فرهنگیان با اصول اولیه اطفای حریق سبب پیشگیری از بروز بسیاری از حوادثناگوار و کاهش خسارات وارده جانی و مالی برای شهروندان به ویژه در مدارس خواهد شد.

وی افزود: به اعتقاد کار‌شناسان، سه تا پنج دقیقه آغازین وقوع آتش سوزی، زمان طلایی برای مهار و کاهش تلفات است و در صورت وقوع حادثه در مدرسه اولین افرادی که در محل حاضرند، کارکنان مدرسه هستند بنابراین آموزش‌ آن‌ها برای خدمات ایمنی، یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: در همین راستا با توافق انجام گرفته با سازمان آتش نشانی شهرستان کاشان، فرهنگیان این شهرستان در یک دوره آموزشی با محاسبه امتیاز شش ساعت آموزش ضمن خدمت شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: همه فرهنگیان باید نحوه استفاده از کپسول آتش‌نشانی و اطفاء حریق را به طور کامل آموزش ببینند تا در زمان بروز حوادثاحتمالی، ضمن استفاده صحیح از این وسیله، تصمیم‌گیری منطقی و مناسب را نیز مدنظر قرار دهند.

فاضل دربندی گفت: اطفا حریق مایعات قابل اشتعال، آشنایی با مقررات و پارک خودرو‌های شخصی برای حضور خودرو‌های امداد در لحظه وقوع حادثه، شناخت کپسول‌های آتش نشانی، مواد و شیوه استفاده آن از جمله مواد آموزشی این دوره است.

معاون پژوهش و آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: در مرحله اول، این دوره، کارکنان اداری و در مرحله دوم، کارکنان بخش خدمات شرکت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز