خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی, گردشگری و صنایع دستی کشور:

معلولان می‌توانند با فراگیری صنایع دستی حافظان میراثو تمدن کشور باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۸۵

معلولان جامعه، با فراگیری صنایع دستی و اشتغال در این بخش، می‌توانند حافظان پرتوان میراثو تمدن کشور باشند.

ایلنا: معاون توسعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: معلولان جامعه، با فراگیری صنایع دستی و اشتغال در این بخش، می‌توانند حافظان پرتوان میراثو تمدن کشور باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «سمیع اله حسینی مکارم» در آیین پایانی سمینار مراکز آموزشی و اشتغالزایی توان یابان در کاشان افزود: معلولان جامعه با فراگیری صنایع دستی می‌توانند توانمندی‌های خود راثابت کرده و مرزهای محدودیت را بشکنند.

وی اظهار داشت: آموزش و کارآفرینی در بخش صنایع دستی و هر گونه فعالیت که مسیر نقش آفرینی معلولان را در جامعه هموار کنند مورد حمایت سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

به گفته وی، تنوع رشته‌های صنایع دستی، فرصت خوبی است که هم به عنوان هنر و هم به عنوان یک شغل مورد توجه مراکز آموزش و اشتغال معلولان قرار گرفته و توان یابان را به سمت مشارکت اثربخش در جامعه هدایت کند.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های صنایع دستی، نیازمند سرمایه اولیه کمتر نسبت به سایر مشاغل است که می‌تواند توسط اقشار کم درآمد به ویژه معلولان با استفاده از حمایت‌های سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هر نقطه از ایران وحتی شهرهای کوچک ایجاد شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی در مراکز گردشگری و اقامتی، هم کمک به توسعه اقتصادی و افزایش درآمد ملی است و هم حفاظت از فرهنگ و تمدن کشور را به دنبال دارد که در مراکز اشتغال زایی و کارآفرینی کمتر مورد اهتمام قرار گرفته است.

حسینی مکارم تاکید کرد: در مقایسه با سایر کشور‌ها، هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های میراثفرهنگی به نفع رونق و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور استفاده کنیم و حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد، را می‌طلبد.

سمینار بین المللی سازمانهای مردم نهاد آموزشی و اشتغال توان یابان(سماوات) با حضور ۱۴۰ نفر از معلولان کارآفرین ایران و پنج نماینده از کشورهای آلمان، ژاپن، پاکستان، لبنان و عراق، به مدت سه روز در شهر نیاسر برگزار شد، آیین پایانی سمینار، پنجشنبه شب در مرکز اقامتی مشهد اردهال انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز