خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در استان اصفهان صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح تاکسی‌های گردشگری در شهرستان کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۸۶

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان از اجرای طرح تاکسی‌های گردشگری برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

ایلنا: سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از اجرای طرح تاکسی‌های گردشگری برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

«حسین یزدانمهر» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام مطلب فوق افزود: طرح تاکسی گردشگری یکی از برنامه‌های میان مدت حوزه گردشگری این اداره از سال ۸۹ بوده و در حال حاضر شرایط اجرای این طرح توسط تاکسیرانی کاشان با توجه به موافقت سایر ارگان‌های ذی‌ربط و نیز اداره کل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان فراهم شده است.

وی با تاکید بر موقعیت ویژه و خاص گردشگری شهرستان کاشان، از نظر جاذبه‌های گردشگری و نیز حجم بالای گردشگران مقیم در مراکز اقامتی و پذیرایی این منطقه و در نتیجه تقاضای آن‌ها خصوصا گردشگران خارجی برای بازدید مناطق مختلف این شهرستان، ایجاد موسسه‌ای با موضوع تاکسی گردشگری را ضروری دانست.

یزدانمهر هدف از پیشنهاد اجرای این طرح را ساماندهی وضعیت حمل و نقل درون شهری و برون شهری در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط گردشگری با ۲ عنوان راهنما و راننده، معرفی جاذبه‌های مناطق کاشان، افزایش ماندگاری و اقامت مسافران و ایجاد تعامل بیشتر بین تاسیسات گردشگری در بخش‌های اقامتی و خدماتی دانست.

وی در ادامه اذعان داشت: نتایج مثبت جلسات باارگان‌های ذی صلاح انتظامی و دیگر ادارات از جمله فرمانداری ویژه شهرستان کاشان، شهرداری، تاکسیرانی، حمل و نقل و پایانه‌ها با همکاری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان و نیز ادارات این شهرستان، این طرح به‌زودی در کاشان اجرا خواهد شد.

مسئول گردشگری اداره میراثفرهنگی اجرای طرح تاکسی گردشگری را بر مبنای دستور العمل مصوب بهمن ماه ۸۶ دانست و عنوان کرد: برابر تصمیمات متخذه در آخرین جلسه کار گروه گردشگری با موضوع تاکسی گردشگری و با حضور ادارات ذی‌ربط مقرر شد و مطابق با این خبر از کلیه شرکت‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری و نیز شرکت‌های گردشگری واجد شرایط که متقاضی اجرای طرح هستند برای بررسی بیشتر تقاضای خود را تا پایان آذر ماه به اداره میراثفرهنگی شهرستان کاشان ارائه نموده و پس از تایید اولیه فعالیت شرکت‌ها برای بررسی شرایط مربوطه و اخذ مجوز ترافیکی به تاکسیرانی معرفی شوند.

ناصحی‌پورافزود: سایر متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و ضوابط مربوطه و فرایند صدور مجوز‌های مربوطه می‌توانند به سایت رسمی اداره میراثفرهنگی شهرستان کاشان www. kashancht. ir به بخش قوانین و مقررات مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز