خبرگزاری کار ایران

همزمان با نواحی مقاومت بسیج سراسر استان اصفهان رزمایش؛

مانور رزمایش‌های دفاع از کوی و برزن در مرنجاب آران و بیدگل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۰۴

ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل در تاریخ های ۹و۱۰ آبان ماه سال ۱۳۹۲ همزمان با نواحی مقاومت بسیج سراسر استان اصفهان رزمایش های دفاع از کوی و برزن و پدافند غیر عامل خود را با اجرای تاکتیک های عملیات تاخیری، ضد هلی برن و اقدامات استتار، اختفاء، پوشش، فریب و پراکندگی توسط گردان‌های بیت المقدس دوم و سوم خود را در منطقه خطب شکن کویر مرنجاب اجرا نمود.

ایلنا: ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل در تاریخ‌های ۹و۱۰ آبان ماه سال ۱۳۹۲ همزمان با نواحی مقاومت بسیج سراسر استان اصفهان رزمایش‌های دفاع از کوی و برزن و پدافند غیر عامل خود را با اجرای تاکتیک‌های عملیات تاخیری، ضد هلی برن و اقدامات استتار، اختفاء، پوشش، فریب و پراکندگی توسط گردانهای بیت المقدس دوم و سوم خود را در منطقه خطب شکن کویر مرنجاب اجرا نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل این رزمایش که با هدف ایجاد آمادگی و افزایش توان رزم در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان و ایجاد امید و شور نشاط در آحاد بسیجیان و تجدید بیعت با فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری انجام شد، توان پشتیبانی شهرستان آران و بیدگل و استعدادهای بومی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

از جمله اقدامات ویژه پدافند غیر عامل استفاده از پوشش کاروان شتر سواران جهت اقدام رزمی اطلاعاتی بود. ایجاد مواضع فریب - استفاده از عوارض زمین جهت اختفاء - استفاده از پوشش گیاهی جهت استتار و اختفاء - ایجاد پرده پوشش دود که جملگی باعثکاهش قابلیت توانایی سامانه شناسایی و هدف یابی و دقت تجهیزات دشمن - کاهش آسیب‌ها جهت نیرو‌ها و تجهیزات و امکانات خودی شده بود.

در رزمایش عملیات تاخیری با فرض بر اینکه دشمن استعدادی از نیروی نیروی پیاده و هوابرد خود را در محدوده کویر برای بدست آوردن سرپل جهت تصرف شهر هلی برن نموده و در حال پیشروی از یکی از معبرهای وصولی شهر است. یکی از گردان‌ها با پدافند در مسیر پیشروی دشمن با اجرای تمرین عملیات تاخیری را از رسیدن دشمن به هدف خود در زمان برنامه ریزی‌شده نامید و تا رسیدن قوای کمکی دشمن را در وضعیت نامطمئن قرار دارد و در رزمایش ضد هلی برن با فرض اینکه دشمن به علت یاس در پیشروی قوای درگیر خود را در یکی از بلندیهای حساس منطقه جهت فشار و محاصره نیروی پدافند کننده و ممانعت از رسیدن نیروی کمکی به نیروی خودی و جهت استقرار در آن موضع هلی برن نموده که باجرای عملیات آفندی ضد هلی برن دشمن را از رسیدن به این هدف نیز مایوس کند.

نیروهای شرکت کننده در این رزمایش همگی از عناصر حلقه‌های تربیتی طرح صالحین بود و عنصر معنویت از شاخصه مهم اجرای صحیح تمرینات بود.

در این رزمایش برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز اجرا گردیدکه مهم‌ترین آن‌ها برگزاری نماز جماعت، دعای کمیل، دعای ندبه، دیدار با خانواده شهیدان جندقیان و عنایتی، شرکت در مراسم اربعین شهید شاهمیرزایی که همراه با سخنرانی سردار نوعی اقدم از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس و مداحی آقای سلحشوز بود. حضور یادگاران ۸سال دفاع مقدس، پاسداران بازنشسته با حضور در جایگاه خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده نموده بود.

این برنامه‌ها در مجموع با استقبال مطلوب بسیجیان خانواده شهداء و مسئولین همراه شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز