خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار

آیین پرچم زنی در نوش آباد اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۷۷

رییس شورای اسلامی شهر نوش آباد از برگزاری آیین پرچم زنی در آخرین جمعه ماه ذی الحجه در این شهر خبر داد.

ایلنا: رییس شورای اسلامی شهر نوش آباد از برگزاری آیین پرچم زنی در آخرین جمعه ماه ذی الحجه در این شهر خبر داد.

«سید حسین یدالهی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر گفت: آیین پرچم زنی در نوش آباد که با پیشنهاد شورای اسلامی شهر نوش آباد مطرح شده قرار است هر ساله با حضور مردم، مسئولین و امام جمعه و جماعات این شهر در آخرین جمعه ماه ذی الحجه برگزار شود.

وی هدف از برگزاری این آیین را ایجاد همبستگی، یکدلی و اتحاد بین هیات مذهبی نوش آباد در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان دانست.

یدالهی در رابطه با جلسه شورا با هیات و مسئولان گفت: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان و نمایندگان هیات مذهبی از جمله دادستان دلسوز شهرستان آران و بیدگل، رییس پلیس اطلاعات شهرستان، رییس کلانتری و مسئول اطلاعات کلانتری ۱۲ نوش آباد، اعضای شورای اسلامی، نماینده شهرداری و مسئولان هیات مذهبی برگزار شد مقرر شد کلیه روحانیون، مداحان، هیات‌ها و مسئولان طی عنوان آیین پرچم زنی به آذین بندی، پرچم زنی و سیاه پوش نمودن معابر شهر از جمله خیابان امام خمینی تا مسیر گلزار شهدای این شهر بپردازند.

رییس شورای اسلامی شهر نوش آباد در ادامه افزود: اجرای این آیین با مشارکت مالی کلیه هیات مذهبی این شهر و با همکاری شورای اسلامی و شهرداری نوش آباد صورت می‌گیرد که اعضای شورا با خریداری پرچم و پرده و آماده سازی آن‌ها با عنوان هیآت مذهبی نوش آباد در معابر این شهر نصب خواهند نمود.

سید حسین یدالهی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه فوق خاطر نشان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه که به منظور ایجاد نظم و انظباط شهری منظور شد، ممنوعیت نصب هرگونه پرچم و پرده و داربست توسط هیئت‌های مذهبی در معابر و میادین اصلی شهر است که هیئت‌ها فقط در محل حسینه و در منطقه خود مجاز به نصب پرچم می‌باشند و در سردر حسینیه هر محل باید پرچم سایر حسینیه‌های شهر نیز نصب شود.

آیین پرچم زنی در آخرین جمعه ماه ذی الحجه در تاریخ دهم آبان ماه ۱۳۹۲ در معابر اصلی این شهر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز